måndag, mars 16, 2009

Vilja

Att komma igång är en sak. Att komma igång igen en annan. Jag trodde aldrig att det skulle bli så svårt att börja blogga igen som det faktiskt är.

En vecka har förflutit sedan jag bestämde mig för att verkligen köra på riktigt igen. Ja, inte för att jag helt och hållet tappat allt under den senaste tiden, snarare att jag tappat glöden. Veckan har i stort inte sett annorlunda ut sen den veckan innan, men mentalt har jag faktiskt redan kommit framåt. Jag inser att jag vill, jag inser att jag har styrka och jag inser att jag har ett mål. Mitt mål är att på min examen den trettonde juni kunna känna mig glad, stolt och snygg! Det är mål som heter duga!

Veckan som passerat har innehållit enbart två träningspass på gymmet och inte mycket nyttigare mat än innan. I princip har jag skött mig en av sju dagar. Men som sagt, små små steg och sen är jag på g. Var det en riktigt bra dag förra veckan blir det två denna istället.

Shoppinglust
Under helgen var jag ute och gick på stan med min snygga kompis. Vi hade tänkt hitta något kul att ha på sig på kvällen då vi skulle ut och dansa (ja, detta hör inte till vanligheten för mig numera). När vi gick runt i affärerna kände jag att lusten att shoppa helt är försvunnen. Inte nog med att jag inte vet vad jag skulle vilja ha, jag har ingen lust att egentligen prova något heller när jag inte känner mig så snygg. Ett vanligt dilemma som varje tjej säkert varit med om någon gång. Såhär i efterhand känns det rätt bra ändå, lusten börja sakta men säkert kypa på mig och jag längtar tills jag har möjlighet att gå och och leta upp precis sånadär byxor jag har i huvudet nu. Det går framåt med andra ord!

Minus
Gjorde en lite kostig upptäckt i går då jag vägde mig. Sedan måndag/tisdag förra veckan hade jag gått ner 1,3kg. Det är nu jag inser att vatten väger en hel del. För jag har inte gjort något för att kunna gå ner. För inte kan min tanke och önskan vara så stark att den faktiskt norpar åt sig några kilon. Nej, får se vad vågen säger nästa vecka istället. Kanske kan jag förvirra bort de där 1,3 kilonen så de inte hittar mig igen.

Skola snart... bara 88 dagar till examen. Tjo!

2 kommentarer:

Ellen sa...

vill du gå ner i vikt så är herbalifes produkter skitbra! man blir mycket piggar och orkar mer och mitt mål va inte ens att gå ner i vikt utan de va att prestera bättre på träningen men har nu tappat några cm fettmassa som jag inte visste att jag hade! Hör av dig till mig om du är intresserad:D

Jessica sa...

Ellen: Jag tror säkert att herbalife fungerar för några men jag känner att jag helst gör detta på "egen hand". Men tack för tipset.