torsdag, juli 19, 2007

Här snackar jag om omstart efter omstart... att skriva fler blogginlägg och göra förändringar. Och vad händer? Inte ett dugg!

Lite uppdatering av sista tiden:
Dålig mat, lite motion. Ja, ungefär så har det sett ut på sistonde för mig. Jag var ute och sprang för några veckor sedan (träningspass 72 av 100) och efter det dröjde det ända fram tills igår innan jag gjorde någon kraftansträngning igen. Varför? Tidsbrist skulle jag kunna skylla på, men det håller inte riktigt i längden. Dålig väder är väl en bidragande orsak, men en ännu större anledning har varit att mitt knä har krånglat. Det börjar värka och knäppa så mycket att jag inte vågade mig ut i spåret igen.

Nu känns det i allafall lite bättre och igår medans jag besökte Jönköping igen passade jag på att köra ett bodypump-pass på gymmet (73/100). Då jag körde utfall kändes det i knät, men annars var det lugnt. Men oj vad det märks att det var ett tag sedan jag senast tränade. Har träningsvärk idag trots mycket streching och att jag inte la på så mycket vikter på stången.

Svackan jag har haft nu ett tag har i allafall gjort mig ännu mer motiverad till att skärpa mig till höst då jag på riktigt är tillbaka i Jönköping och min lägenhet (och mitt gym). Dessutom fick jag en inbjudan till ett jubileum på mitt gamla gymnasium om cirka två månader vilket känns som en ytterligare anledning till att vara ordentlig nu. Vill ju att det ska stråla om mig när jag träffar alla gamla vänner.

Nej, åter till ommöbleringen i köksskåpen.
Hej på er!

1 kommentar:

yllet sa...

Varför är det så svårt att träna på sommaren? Jag fick ont i ryggen och det satt i i en dryg vecka så då sprang jag inget. Men nu är jag symptomfri sen länge. Men motionsspåret har inte sett något ylle lunka fram?!? Värdelöst!
Kram!