måndag, augusti 20, 2007

Här är jag!

Hej på er alla sötnosar!

Tack för era inlägg och jag måste säga att jag blir riktigt glad och lite rörd när jag hör att ni saknat mina inlägg.

Nu är jag tillbaka hemma hos mig och med andra ord finns totalt INGEN ursäkt till att inte sköta sig. Så nu efter en riktig svullarhelg ska jag ta tag i mig själv och skärpa mig... både matväg, träningsväg och bloggväg :-)

I veckan startar skolan för alla studenter, och själv ska jag agera fadder. Med andra ord kommer jag vara ganska upptagen med det... En stor risk finns att jag inte kommer ha tid att laga mat så himla mycket. Så jag ska försöka göra några matlådor när jag väl får tid för matlagning... Träningen kommer nog ligga på lä denna veckan också, men från och med nästa vecka är det 3-4 besök på gymmet per vecka som är målet!

Återkommer så fort tid ges. För övrigt har dagen startat bra med fiberberikad havregrynsgröt med solrosfrön samt flytande honung. Nu ska jag laga kålpudding till lunch...
Min granne tillika vän som också ska börja skärpa sig nu tog utan att tänka på det en "Marianne"-karamell när det bjöds på utanför skolan.... Elak som jag är fick jag henne till att spotta ut den ;-) ... i min hand. *skrattar*
Har också meddelat café-personalen i skolan att de under inga omständigtheter får sälja någon godis eller kakor till mig. Ska se till att påminna dem snart så att de inte glömmer bort det :-D

Puss och kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

mycket roligt att se att du är tillbaka! hoppas nu på mer uppdatering!! roligt roligt!! haha skrattade åt att du tvungade henne att spotta ut! men det är ju bra och visar att det "aldrig är försent" liksom! =)

Silverscreen sa...

Kul att du är tillbaka igen. Har saknat din blogg! Smart idé att säga till personalen, det ska nog jag också göra :D

Kram och pepp! :D

Malin sa...

Slänger in en kommentar när jag har vägarna förbi.
Hoppas du är tillbaka for good nu :)
Saknar dina inlägg.
Alla är tillbaka från sina semestrar och hösten är på ingång - perfekt med en nystart.
Kram till dig