torsdag, augusti 30, 2007

NU startar jag!

Nu är insparken i skolan slut och det hela har resulterat i mycket snabbmat, ingen träning, ytterligare ca 2kg plus och en stukat fot. Slutsats: det var en kul och hektiskt vecka och mycket att ta igen.

Så. Ställde mig på vågen i morses, vilket jag inte har vågat på ett tag nu. Det visade sig att jag från mina gyllene dagar har gått upp ca 4kg. Kändes inget vidare.
Men det har ju sina förklaringar med tanke på allt dåligt jag ätit och hur lite jag har tränat. På sistonde har jag inte ens försökt att låta bli allt gott utan bara gluffsat i mig. Nu får det bli slut på det!

Den 28:e september är det återförening av alla som gått på mitt gamla gymnasium. Det känns som en dag då jag åtminstonde vill känna mig så snygg som möjligt. Så tills dess ska jag i allafall ha kommit in i rätt dagstänk åtminstonde, ändock om det inte har lyckats ge så påvisande reslutat.

Under kommande vecka har jag tre mål
  1. Träna minst tre gånger
  2. Inte äta något godis eller kakor
  3. Äta bra mat
Tre lagom stora svåra mål som jag nog ska klara av att fixa.

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Summan av sommaren ser ungefär likadan ut för mig. Hade i början av augusti gått upp 1,7 kg och som det ser ut så har jag lagt på mig ytterligare 2 kg sedan dess... Måste snart väga mig. Jag ska verkligen börja om på måndag. Den 12 oktober ska jag träffa mina gamla vänner i Uppsala, och då vill jag se bra ut.

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!!
Det klarar du som en dans!
=)

Silverscreen sa...

Välkommen tillbaka! :D Heja heja, nu är det bara att kömpa på!

Kram och pepp!

Anonym sa...

heja heja!! klart du klarar dina mål!!

Anonym sa...

Jag satsar oxå på den 28:e... haha... dethär klarar vi!!!

Anonym sa...

Det är ju riktigt peppande att ha en sådan händelse som man strävar efter att gå ned i vikt till. Jag brukar också sätta delmål eller målsdatum på det sättet :) Nästa delmål är tills helgen vecka 39 då jag ska åka och se Erasure i Köpenhamn med några vänner jag inte träffat på ett par år :)

Önskar stort lycka till!