onsdag, mars 11, 2009

Förändring pågår

FOmställningar i livet ger nya förutsättningar. Nya tankar, nya känslor, nya förutsättningar, allt bidrar till nya mål i livet. För mig börjar allt falla på plats. Allt utan en sak...

Den senaste tiden har det nog hänt saker som förändrat mitt liv mer än vad jag just nu riktigt kan ta till mig nu, och mer är på väg. På kort tid har jag och min kille skaffat oss en bostad tillsammans, om än bara jag bor där på delvis än. Jag har avslutat min svåraste kurs under hela min utbildning och det med ett riktigt bra betyg. Dock funderar jag på om inte läraren slant på tangenterna när han skrev in det i systemet.

Min examen närmar sig med stormsteg, liksom samboskapet på riktigt. Båda sakerna är något jag längtat efter länge och något som både gör mig pirrig och nervös. Från att ha levt ett tryggt vardagsliv där nästintill varje dag är den andra sig lik, är framtiden nu så ovis. Efter den trettonde juni vet jag inte vad som händer. Det enda jag vet är att jag kommer bo i ett underbart vackert hus, ha en fantisk sambo och förhoppningsvis må toppen.
I detta vackra hus ska vi bo. Tredje våning är vår!
Det sistnämnda: må toppen, är nu mitt stora mål. Jag vill må bra, känna mig glad över den jag är och vara nöjd med min kropp. Just nu är jag inte det. Det är därför bloggen startas på nytt. Målet är att den trettonde juni kunna stå på min examen och känna mig tillfreds. Jag vill vara precis där jag önskar att vara... med allt!

Så nu börjar kampen... inte mot kilonen, utan för självkänsla!

Inga kommentarer: