måndag, augusti 21, 2006

Dåligt samvete

Idag började skolan och sista veckan då jag kan unna mig och slappa innan det är dags att ta sig i kragen igen. Dagens tankar har gått "Det är din sista unnarvecka så passa på att äta allt du saknat nu!!". Så... till fikat efter första lektionen i skolan unnade jag mig en biskvi och lika snabbt som den försvann fick jag dåligt samvete. Fy!

Dagen gick vidare i allafall och kvällsmaten kom snabbt på så det blev korv och potatissallad (dock kallorisnål sådan), åter igen dök det dåliga samvetet upp, nu med ett sockersug till följd. Sockersuget ledde till att jag ställde mig och gjorde chokladbollar! Man kan ju fundera på ifall denna flickan egentligen tänker på... Chokladbollarna försvann på lika kort tid som det tog att göra dem och följden blev: ett dåligt samvete och ett äckligt illamående. Helst av allt skulle jag då velat springa till toan och kräkas upp alltsammans, men det kostar mer än det smakar (och det smakar inget vidare!) och är dessutom är det ju farligt så jag lät bli.

Trots att jag fortfarande mår illa efter chokladbollarna sitter jag ändå och tänker på Polly! Dessa små ljuvliga mjuka godisarna med ett härligt chokladöverdrag! Mmmm... var år sedan jag åt sådana! Anledningen till att jag börjar tänka på dessa läckerheter är med säkerhet att jag läste i en bok om saker jag och mina vänner sagt förr i tiden där jag hittade citatet "Ingen fest utan POLLY!!"

Nej... dags att lägga sig snart. Natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag får vissa perioder då jag äter som ett monster och då jag verkligen inte kan kontrollera mitt ätande. även om jag är mätt vräker jag i mig och mår sedan illa och måste springa till toaletten. det är som om jag ignorerar att jag faktiskt är mätt, eller som om att jag tänker; sista måltiden i mitt liv - FESTA! det är verkligen jättejobbigt. vad kan man göra? :/

Jessica sa...

Anonymous: ja, det är synd att maten skall kontrollera en och ge en så dåligt samvete emellanåt. Det är viktigt att försöka finna en balans om vad som känns bra mentalt och vad magen behöver. Jag hoppas att du inte får dina perioder längre utan lyckas komma ur dem.