söndag, augusti 20, 2006

Snart snart...

Skriver några snabba rader innan jag kryper ner i sängen.

Imorgon börjar skolan och verkligheten med den.
Dett är dags att börja tänka på hur jag äter och rör mig igen. Känns som om börja om på nytt och det känns svårare än någonsin, fast att det borde vara lätt. Bara tanken på att lägga upp min mat och röra på mig känns tung, men då jag ser på min mage och lår inser jag att de är betydligt tyngre och det ger en stark anledning till att faktiskt sätta fart.

Veckan som kommer är det inspark i skolan för de nya studenterna som jag ska vara fadder för. Detta kommer innebära att schemat är ganska späckat och med det följer snabbmat. Jag ska försöka börja lite smått att tänka lite mer på vad jag stoppar i mig, men vet redan nu att jag inte kommer kunna sköta mig så som jag velat.

När jag får tid ska jag försöka göra matschema för de kommande tre veckorna. Känns svårt att veta vart jag ska börja ens. Fisk minst en gång i veckan tycker jag låter bra i allafall (måste lära mig att äta mer fisk) men fler planer har jag inte för tillfället. Tips välkomnas!

Nej, sängen väntar!
Natti natti

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fullkornspasta med makrill i tomat (konserv) är faktiskt jättegott!

Jessica sa...

Tack för tipset! Det lät gott och lätt! Värmer du makrillen först?