tisdag, augusti 15, 2006

Ny kula snart!

Jag är i en svacka. Eller ja, jag har varit i en svacka de senaste månaderna, från det att jag kom tillbaka hem till mamma och pappa.
Nästa vecka börjar skolan och jag ska passa på att ta det lite lugnt och fortsätta att slappa denna plus kommande vecka. Men efter det är det nog! Då är det dags att börja om på ny kula.

Under sommaren har jag inte lyckats hålla vikten jag nått då jag började sommarlovet, ca 1,5 kg har jag gått upp, men med tanke på hur slapp och så mycket gott jag har ätit känns inte det så farligt ändå. Dessutom finns det så många saker som jag lätt kan ändra på från hur jag levt de senaste veckorna så det känns som om några kilon snabbt kan försvinna då jag sätter igång igen.
Man kanske helt enkelt behöver ändra livsstil ett tag för att sedan återgå till sin sunda för att lyckas gå ner mer?

Från min målvikt jag satte en gång i tiden är jag nu ca sex kilon. Målet var att nå det till den kommande julen, och faktiskt så känns inte det helt omöjligt. Om jag nu lyckats gå med runt nio kilo under våren, varför skulle jag inte klara sex till hösten? Vi får helt enkelt se hur det går och jag ska försöka skärpa mig. Men först ska jag ta det riktigt lugnt och gotta mig ordentligt... framförallt ska jag passa på att köpa en Marabou chokladkaka och äta innan det är dags att ändra livsstil. En sån har jag nämligen inte intagit under det senaste halvåret!

Vi hörs när jag kommit tillbaka till lägenheten i Jönköping. Ha det bra fram tills dess.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Har också varit hos mina föräldrar ett längre tag. Det fungerar helt enkelt inte att vara nyttig där vet inte varför, men åker hem snart och då är det nya tag!