tisdag, oktober 02, 2007

Tacosoppa -smarrigt!

Min "nya" tanke som jag nämnde förra veckan är att unna mig något gott efter tio träningstillfällen, räknat från och med denna veckan. Så hur går det då? J, två dagar har jag väl lyckats hålla mig ifrån det söta och samtidigt kommit upp i två träningstillen (2/10).

Min soppvecka har förutom att energin ligger på bott gått bra. Finns ju så många goda soppor att göra. Idag slängde jag ihop en "tacosoppa". Har inget recept men gjorde typ såhär:

Skala och tärna några potatisar och låt dem koka sig mjuka i köttbuljong. stek under tiden köttfärs tillsammans med lök och paprika och krydda köttfärsröran med tacokryd häll lite n Häll ihop köttfärsröran med potatisen med buljongen och smaka av. Jag hällde i lite matlagningsgrädde och tomatpuré för att få lite extra smak.
Snabbt, gott och mättande!

Imorgon ska jag inte till gymmet men hoppas på att kunna komma ut på åtminstonde en lång promenad. Känner att jag behöver det nu.
God natt och kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

soppan lät ju kanongod!! vad kreativ du är!!