måndag, oktober 01, 2007

Soppvecka?

Förstår inte vart tiden tar vägen. Någon som vill skicka hit ett par extra timmar per dag så man hinner med allt som är tänkt? Har ju inte ens hunnit blogga på nästan en vecka. Eller ja, kanske har jag undvikit det?

Veckan som gått har varit sådär. Bra vecka, dålig helg. Precis som vanligt då med andra ord.
Åkte hem till föräldrarna i fredags för att gå på min "gymnasieåterträff". Den träff jag sett fram emot i flera veckor. Och som alltid när jag ser fram emot något så blir det pannkaka av allt. Eller ja, det var väl hyffsat, men inte så bra som jag hoppades på.
Roade mig i lördags med att vräka i mig smågodis (nästan glömt hur gott det var!! Och hur illa man mår av för mycket) framför tvn med en filt över mig. Nice!

Träningen blev som vanligt numera med fyra besök på gymmet. Kändes bra åtminstonde.

Veckan som nu kommer ska jag försöka med samma sak. Har dessutom tänkt att jag ska börja med min "efter 10 träningstillfällen-belöning" och inte unna mig något sött innan jag tränat tio gånger! Minst!

Har en tanke att äta soppa fram till fredagskvällen denna vecka. Ja, inte bara soppa (det klara jag inte, då blir jag för yr och har ingen ork). Men huvudmålet ska vara olika soppor som jag äter med någon knäckemacka och mellanmål med frukt och smoothie samt en grötfrukost.
Finns ju massa goda soppor egentligen, så det är väl bara att försöka komma på lite olika så man inte fastnar vid en sort. Så tips, tips, tips tack! Gärna lite mer mättande med t.ex. potatis eller pasta i.

Måste försöka få lite tid till allt annat som ska göras och avslutar istället med två snabbtagna bilder på hur min klädsel blev i fredags.

4 kommentarer:

yllet sa...

Snyggt!! :D Jag har ett gott recept på fisksoppa: http://yllet.filosoferar.se/blogg.html

det är i princip precis där. Tärna ner lite potatisar i så har du en matig soppa som räcker till sex, sju portioner tror jag!

yllet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
yllet sa...

det blev en dubbelpost, förlåt..! :)

Anonym sa...

vilka super fina bilder!! vilka superfina kläder, och vilken söt tjej!!! =)