onsdag, mars 22, 2006

Mål och morötter

Mål är alltid bra att ha. Någon mening med sitt tränanade och något som man på lång sikt kan nå. Mina mål är
  • Gå ner 15 kg (och då som en följd få snyggare kropp)
  • Få kondition
  • Öka min självkänsla
Men ibland kan det vara svår att känna sig pushad då man är inne i en motivationssvacka och då målen verkar vara utom räckhåll. Därför är små morötter bra att ha. Små belöningar som man kan ge sig själv efter att man uppnått vissa delmål.
Såhär ser mina morötter ut:
  • Efter 5 träningar = minispa hemma
  • 10 träningar = en solning
  • 15 träningar = unna mig något för ca 200kr
  • 20 träningar = solning
  • 25 träningar = spa hemma
  • 30 träningar = solning
  • 35 träningar = unna mig något för ca 400kr
  • 40 träningar = solning
  • 45 träningar = valfritt
  • 50 träningar = åka till Stockholm
Ett träningstillfälle = en timmes promenad (motionsinriktad, alltså ej promenad på stan), ett pilatespass hemma (en timme) eller gymmet (ca en timme).

Är uppe i 18 träningstillfällen nu så solning står på tur härnäst. Stockholmsresan är inplanerad till 29/5 så tills dess måste jag ha tränat minst 32 gånger till. Bara att sätta igång!

Idag blev det en timmes snabbpromenad i allafall. Småsvettigt men härligt såhär i efterhand.

Inga kommentarer: