måndag, juli 17, 2006

BMI

Jag tror inte helt och hållet på BMI-index men det ger ju ändå ett hum om hur det går för en och hur man ligger till.

Ditt BMI kan du räkna ut exempelvis genom denna sidan, där du även kan räkna ut vilken kalorimängd du bör äta per dag för att lyckas gå ner i vikt m.m.

Bland annat BMI-tabellen hittar man på sidan
Ålder i år Underviktig Idealvikt Övervikt Fetma
18-34 <> 19-24 25-30 > 30

Min BMI har varit som följer:
Vid start: 28
Nu: 24
Vid det satta målet: 22

Har alltså gått från övervikt till idealvikt i allafall, men än är jag inte i mål så det är bara att fortsätta kämpa!

Veckan började för övrigt med ingen dunderstart direkt. Inte så onyttig mat blev det men inte heller någon motion... Får ta igen det på onsdag då jag förmodligen ska besöka Ullared :-)
Sov så gott!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad kul att se att någon med ungefär samma start-BMI som jag har kommit så långt! Och din bild (den med midjemåttet) är verkligen jätteinspirerande! :)

Jessica sa...

Helena: Tack så mycket! Är glad att man kan inspirera någon annan! Lycka till!

Cecilia sa...

Vad duktig du har varit. Jag blir verkligen inspirerad att ta tag i mitt hälsosammare liv igen.

Cecilia sa...

Vad duktig du har varit. Jag blir verkligen inspirerad att ta tag i mitt hälsosammare liv igen.

Anonym sa...

Jag håller med dig, det där med BMI är en riktlinje, inget att lita på fullt ut.

Tack för tipset om vart man kunde räkna ut sitt BMI iaf!

Kramisar!

Anonym sa...

Vad duktig du har varit! Önskar att jag själv var lika duktig, men nu blir jag inspirerad och ska försöka så gott jag kan!