söndag, juli 09, 2006

Imorgon börjar en helt ny vecka vilket innebär nya förutsättningar för att göra något åt de där extra kilona. Eller så blir det en vecka då jag föräter mig och mår dåligt istället. Jag tippar på det förstnämnda.

Veckan som kommer blir det jobb fyra av sju dagar. Detta medför att det blir mat på jobbet en del och att jag förmodligen återigen kommer att bli lockad till något smarrigt till fikat. Jag tänkte verkligen sköta mig så bra idag... men icke sa Nicke. Det blev ett par skedar blåbärssås till efterätt och ett vaniljhjärta till kaffet. Varför ska jag ha så svårt att stå emot frestelsen? Det gick ju så bra i våras! Mitt problem är nog att jag har svårt att stå emot när andra gör något... jag vill liksom passa in, och därför tar jag den där kakan när alla andra gör det... fast ifall jag inte är sååå sugen egentligen. Hur gör man för att stå emot?

Inga långpromenader eller pilatespass alls har det blivit denna veckan... Fy så väderlöst! Men jag skyller på jobbet och att jag under mina lediga dagar har haft roligt med andra saker istället. Ska försöka skärpa mig med en start redan imorgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har faktiskt saknat dina inlägg, och två av mina kompisar brukar också läsa, du gav oss mycket inspiration då när du bloggade lite mer. Förstår att du har ont om tid, men sluta inte blogga=)!! Kram Annelie

Jessica sa...

*ler* Okej Annelie. Då ska jag försöka bättra mig lite mera då... blir lite mer motiverad både till att blogga och sköta mig då man vet att någon kikar in emellanåt. Ha det så fint! Kram Jessica