lördag, juli 08, 2006

Motivationen på bott... igen

Fy så dålig jag har blivit på bloggandet... men jag tvivlar starkt på att någon saknar mina inlägg. Tyvärr har det dåliga bloggande dock gjort att jag inte sköter mig som jag borde och tappar min motivation.

Har träffat killen ett par dagar nu vilket var mycket trevligt! Blev till och med lite motion i form av promenad i Göteborg, simning och en cykeltur. Att motionera tillsammans med den man älskar är verkligen den bästa formen av motion. Samtidigt som man förbränner kalorier har man trevligt och kanske till och med kan få en kram som styrker en lite extra då man börjar bli trött. Kan det bli bättre? Jag tror inte det...

Har märkt att mitt sommarjobb inte är det bästa då man vill gå ner i vikt. Fika efter frukost följt av lunch, fika en liten stund senare, kvällsmat och kvällsmacka... Oj oj oj så mycket gamlingarna äter. Inte undra på att de flesta går upp ett antal kilo när de hamnar på hemmet. Och jag ska inte sticka under stol med att jag tycker att det är svårt att undvika att ta en kaka till kaffet utan gärna låter det slinka ner en emellanåt. Fy mig!

Nej... tiden går snabbt och jag har fortfarande 1.500 steg att springa in idag. Ett par turer upp och ner för trappan och sen väntar sängen... klockan 7 ska jag befinna mig på plats på jobbet imorgon så det är bäst att få några timmars sömn. Natti natti!

Inga kommentarer: