tisdag, juli 11, 2006

Självpepping och tankeställare

Det känns ibland som om jag har blivit för van vid min "nya" kropp att jag knappt kan förstå att jag har sett ut på något annat vis innan. Jag inser själv att det ligger en fara i detta och att det finns risk att man tillslut gör viktnedgången till något som den till en början inte är meningen att vara. Ja, att man helt enkelt gör det till en mani vill säga. Så en liten uppmaning till alla som läser här är att inte bara kämpa på med viktnedgången utan faktiskt se vilka förändringar den medför.

De mål jag en gång i tiden har satt att nå ligger inte alltför långt borta nu.. Viktmässigt är jag ca 6kg ifrån målvikten och måttbandet visade förrut idag ca 4 cm ifrån. Jag undrar dock ifall jag faktiskt kommer att vara helnöjd när de resultaten infinner sig... men då kan jag i allafall känna att jag lyckats med vad jag velat och kan kämpa vidare i lugn takt ifall jag fortfarande känner för det. Observera: ifall JAG fortfarande känner för det. Det är ju bara jag själv som kan känna ifall det känns bra eller inte.

Lägger ut en liten bild för att själv inse att jag faktiskt har fått resultat. Måttbandet visar hur midjan var tidigare jämfört med nu... om det nu går att se på den bilden vill säga. Förresten: vad tycks om min tröja och leggings som jag köpte på en marknad idag? :-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag brukar läsa din blogg och ville bara säga att jag tycker du ser jätte fin ut på bilden. Med tanke på måttbandet som du håller i så tycker jag att du ska vara mkt stolt över hur långt du kommit! Ha det så himla bra

Anonym sa...

Fantastiskt duktigt tycker jag! Det krävs mycket självdisciplin för att klara att gå ner så mycket. =)

Mi sa...

Grattis till ett imponerande resultat! Inspirerande för mig som är i början av min viktminskning.

Anonym sa...

Du är så himla duktig Jessica! Mycket tjusig tröja på bilden där :) Keep that good spirit! Du inspirerar mig mycket, ska du veta!
Kram Mad

Jessica sa...

Tack så mycket allesammans! Kramar!

Anonym sa...

Jag tycker du ser jättefin ut. Kämpa på och var stolt över det du åstadkommit.

Jessica sa...

Tackar Rumbaqueen! Jag ska göra mitt bästa :-D

Anonym sa...

verkligen bra jobbat.
jag blir riktigt taggad när jag ser dig faktiskt.
jag ska också klara av det!
keep the good work up :)