tisdag, juni 20, 2006

Smågnäll... igen

Blä!
Vet att jag kanske gnäller mer på mig själv än vad jag borde... Men det ÄR synd nog lättare att klanka ner på sig själv än att ge sig själv beröm.

På sistonde tycker jag att min gamla kropp har kommit tillbaka... min mage känns lika pluffsig och slapp som den var för flera månader sedan. Har jag svullnat upp eller har min självbild ändrats?
Vågen och måttbandet visar fortfarande att jag har fått resultat, men jag ser dem helt enkelt inte längre. Jag förmodar att min "nya kropp" har blivit en vana för mig att jag nu ser nya problem.
Eller är det så att jag p.g.a. alla missade motionsrunder och fuskande med maten har gjort att min kropp börjar gå tillbaka till utgångsläget?

Snart fotboll! HEJJA HEJJA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Du ska inte känna som om allt är kört bara för att du varit lite slapp på sistone. Jag har själv fullt sjå med att gå ner lite i vikt och det har gått väldigt bra. Men för två veckor sen åkta jag bort på semester och unnade mig verkligen allt möjligt, chips, pizzor, glass och mycket annat gott och onyttigt. Inte mycket till motion blev det heller, låg hellre i solen. När jag kom hem till vågen och måttbandet igen trodde jag att jag gått upp flera kilo. Men det hade jag inte, jag hade till och med gåt ner två hekto! Kroppen behöver känna att man inte håller den på svältdiet då stabiliserar den sig och det blir både lättare att gå ner i vikt i fortsättningen men också lättare att hålla vikten när man nått sitt mål. Ta nya tag och tänk inte på hur onyttigt du ätit den senaste veckan. Jag tycker du är jätteduktig och du kommer klara att gå ner i vikt även i fortsättningen. Jag tror på dig!!
Kram Lisa

Anonym sa...

Man blir lätt van sin nya kropp när man gått ner i vikt, men du ser ju på vågen att du fått en ny kropp. Tror säker du mår bättre när du börjar röra mer på dig.
Sköt om dig!