söndag, juni 11, 2006

Sorry

Till er glada som fortfarande läser här måste jag börja med att be om ursäkt.
Jag har nu kommit hem till mina föräldrar och har varit dålig på att sitta vid datorn (eller duktig på att låta bli datorn kanske jag ska skriva istället?). Hur som helst har de senaste dagarna varit slappa, sköna och soliga. Jag har inte promenerat så mycket som jag borde, pilatesen har jag inte satt igång med alls och mycket god och onyttig mat har jag förtärt. Men jag ska försöka låta blir att få dåligt samvete för det... jag har ju faktiskt inte haft någon såndär riktig "ätardag" på flera veckor och råkade visst ha 2-3 stycken denna veckan istället *skrattar*.

Igår var det kalas hos kusinen som bjöd på allt möjligt smarrigt... smörgåstårta (jag som just längtade så efter det) och någon hemmagjord glasstårta med vit choklad och jordgubbar! Men, ärligt talat så frossade jag inte så som jag tidigare har gjort... jag har helt enkelt insätt att man visst blir mätt ifall man bara äter lite långsammare och låter magen känna av maten innan jag tar om. Härligt!

Nästa vecka ska jag försöka skärpa mig... men då jag fyller år på torsdag så tvivlar jag på att jag kommer att sköta mig till 100% under hela veckan. Men lite mer motionerande ska jag allt försöka med emellan solningspassen :-D

Så syns jag inte här ligger jag förmodligen i solen och försöker bli brun...
Keep on! Kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man bör få unna sig ätdagar ibland annars orkar man inte, jag tycker du gör rätt i att unna dig lite nu när du har sommarlov och snart fyller år, förresten så läser jag din blogg varje dag, du är så inspirerande!! /Karin

Anonym sa...

Hejsan hoppsan!
Tänkte bara höra hur du gör enchiladas... Såg att du åt det för ett tag sedan och de jag gör är inte så nyttiga! :-)
Kramar
//Annika

Jessica sa...

Karin: Tack! Kul att höra att någon läser :-) Jaaa... lite får man unna sig ibland tycker jag allt. Annars tror jag inte att man står ut.

Annika: Jag gjorde nog inte så dunder-nyttiga enchiladas men men. Stekte nötfärs och hällde i champinjoner, majs och allt annat gott jag vill... gör redning med lättmjölk och lite mjöl och kryddar massor. Snurra in i enchiladasbröd och strö på lite lite lättost och så in i ugnen. Eller detta kanske inte är enchiladas? Kanske är tortillas? Jag har noll koll på vad som är vad *skrattar* Lycka till! Kram!