fredag, juni 09, 2006

Torsdag

Här kommer gårdagens inlägg som jag inte heller fick ut under rätt dag:


Fy! Idag har jag en riktig ätar-slappar-dag. Sista dagen i skolan så jag passar på att njuta riktigt ordentligt :-)
Sitter just nu på tåget hem till mamma och pappa där jag ska spendera så gott som hela sommaren... känner redan nu att risken finns att det blir mycket slarv med maten... men jag får väl göra ett tappert försök att försöka ändra på matvanorna hemma... och gottgöra med extra många promenader.
Gottade mig i skolan med både en glass och lunch ute... ute på Thai-restaurang vilket i allafall för min del betyder en mängd friterade goda saker.
Hade lovat mig själv att få äta Thaimat då jag passerat mitt första hela tiosträck och då jag gjorde det i måndags passade det fint att avsluta terminen med att riktigt gotta sig.


Frukost: Hembakat bröd
Mellanmål 1: Glass - Solero wildberry 3% (tror jag den heter?)
Lunch: Massa smarrig Thaimat. Mycket friterad kyckling! :-D

Just nu ångrar jag något enormt att jag inte tog med mig en vattenflaska på tåget då svetten så gott som rinner från pannan... men vart skulle jag fått plats med den? Har två stora väskor + dataväska + handväska + en kasse med mig som är fulla till brädden. shit! Jag har nog lite väl svårt att begränsa mig.

Uppdatering 23.09
Och dagen fortsatte i samma stil som den börjat: Men god mat och ingen motion. Hemma blev jag såklart ompysslad av mamma som hade lagat lite extra god kvällsmat för att jag skulle komma hem. Tyvärr var det väl inte den allra nyttigaste maten heller...men men.. gott var det! Dessutom hjälpte jag till att fixa tårtor som pappa skulle ha med till jobbet imorgon... så det blev lite smakande av jordgubbarna doppade i grädde...

Kvällsmat: Kassler inbakat i smördeg + vitt bröd + en ostskiva (28%)
"Kvällssnacks": Lite tårtkanter (knappt någon fyllning) + jordgubbar och vispad grädde

Har som sagt ätit och gottat mig totalt hela dagen! Men för att lätta mitt samvete så kan jag ärligt säga att jag inte haft en ätardag på säkert 1-2 månader. Tycker att jag hade gjort mig förtjänt av det nu :-)

Inga kommentarer: