lördag, december 16, 2006

Förlåt!

Jag är verkligen ledsen för att jag inte skrev mer igår. Men planerna ändrades och jag fick därmed inte tid att skriva något.
Theresia ville nämligen att jag skulle komma till henne och lyssna på deras storbands spelning plus vara med på deras julfest. Inte tackar man nej till det inte.

I allafall så har jag misskött mig väldigt mycket den senaste veckan.
Började med att min pojkvän kom förra lördagskvällen och efter att han åkt hem på tisdags eftermiddag, efter mycket god mat, så fortsatte jag med att äta ute tre dagar i sträck! Eller ja, fyra kan man väl säga eftersom jag inte ätit hemma idag heller.

Jag har bland annat den senaste veckan ätit:
- piroger (med smördeg)
- lövbiff, hemmagjord klyftpotatis + bearnaisesås
- baguett med röra
- thai-mat
- Julmat
- kinamat
- glass

Mumsigt värre! Men jag känner mig totalt uppsvullen nu!
Har under veckan fått vågen att visa både ett och ett och ett halvt kilo mer än tidigare (ja, jag har vägt mig flera gånger i veckan fast att jag inte borde det), fast i morses hos Theresia visade vågen samma vikt som tidigare. Segt som tusan!
Ska väga och mäta ordentligt på måndag igen.

Träningen
Stegräkning: (totalt: -275.650)
Sidböj: (-4.000)
Rumplyft: (-1.850)
Situps: 0 (-2.975)
+ 3 promenader
+ 1 gymbesök
(49/65)

Jag ska bättra mig! Jag ska skriva mera här! Jag ska framförallt ställa upp nya mål och tankar inför kommande år och verkligen börja på nytt då.
Återkommer så snart jag har tid och skriver om mina nya tankar (om det nu kommer några sådana), i annat fall ska jag redovisa dagarna bättre.
Nu ska jag vila och pyssla lite innan jag kryper ner i sängen.

Tack att ni finns kvar och läser... ni som nu gör det.
Det är er jag tänker på när jag ska stå emot något som lockar.

4 kommentarer:

Theresia sa...

Tjena snyggo!! Jag har hittat min träningsform... HOPPREP!! haha.. har tränat i vardagsrummet ikväll...Riktigt svettig må jag säga. Kul att du var hos mig gumman! Uppskattas till tusen. Nu ska jag hoppa vidare... Kram

Anonym sa...

Jag finns här och läser.
Jag tycker du är duktig iallafall även fast det inte riktigt går som du har tänkt dig ibland, det gör det inte för mig heller alltid =)

Bra med mål...

Ha det så gott

Anonym sa...

Jag är kvar!

Men tänk inte på mig när du ska stå emot lockelser, jag är inte så bra på det som du säkert vet vid det här laget...

Elca sa...

Och jag är också kvar! Jisses, man kan inte vara på topp hela tiden. Ta de här veckorna som är kvar innan det är nytt år och släpp lite på kraven du ställer på dig, om det är det som behövs för att du ska orka ta tag i det igen efter nyår! Du har varit så sjukt duktig hittills så du ska se att orken kommer tillbaka.

Och du är inte precis ensam om att vara omotiverad den här tiden på året...