söndag, december 03, 2006

De senaste dagarna

Har åter igen varti dålig på att skriva här.
Blivit lite mycket att göra nu när jag är hos mina föräldrar.
Jag som trodde att jag skulle slappa och bli ompysslad har istället städat, bakat och gjort allt möjligt.

Här kommer en snabb resumé över de senaste tre dagarna

Torsdag
Mat: Helt okej. Blev bra frukost med hemmagjort bröd, orientaliskt wokad gryta med stekpannebröd till lunch då jag bjöd en kompis och till kvällen blev det korv (bra korv med lite fett), fullkornsbröd och mos.
Träning: None!
Övrigt: Stressad morgon efter natten... Somnade tiiidigt på kvällen.

Fredag
Mat: Dålig! Lunchade med en kompis, blev lasagne på en pizzeria och jag orkade knappt halva. På kvällen träffade jag lite vänner och åt pizza! Inbakad med skinka och lök och bearnaisesås till. Mums! Men magen reagerade direkt! Hemskt!
Träning: Lite gående men inte i motionstakt.
Övrigt: Mysig dag då jag träffade massa gamla lärare och vänner. Två lärare plus pappas kompis kommenterade att jag hade varit duktig och att de tyckte att jag var fin. "Det klär dig", var en lärares kommentar vilket jag tyckte var väldigt sött sagt. "Du mår väl bra? Men nu är det bra, nu får du inte gå ner mer!", var min gamla handledares kommentar. *Skrattar*

Lördag
Mat: Hyffsad. Schnitzel till lunch, tycker det är helt okej då vi till sås har "skysås", allså bara vatten och kryddor. Kvällsmaten var kasslerrulle, innehållet var rätt okej (kassler, lätt creme fraiche, purjolök, kryddor) dock med lite vanlig riven ost, men allt va inrullat i smördeg... men men. Var sååå gott! Drack glögg på kvällen, sötad med sötningsmedel, var riktigt god och kändes nyttigare. Just ja, fikade också med årets första lussekatt och nybakad mjuk pepparkaka. Gott!
Träning: Vad är det?
Övrigt: Kändes som en bra dag trost den frånvarande motionen och fikat. Men fick gjort en hel del här hos mina föräldrar.

Idag ska jag plugga och besöka julmarknaden. Måste bara sätta igång nu också.
Ha en fin första advent!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också ta tag i allting. Men jag orkar inte. Men jag hade iallafall tänkt försöka sluta med godis. ett tag. Glad advent :)

Anonym sa...

Ha, ha...
Ja man tror att man ska bli omhändertagen när man kommer hem :)
Det vill man ju.

Visst är det kul med kommentarer, det tröttnar man inte på att höra?

Jag har också fikat,går gott :)