fredag, december 29, 2006

Nya tag snart!

Har varit för lat och för dålig på att både skriva och sköta mig.
Snart börjar nytt år och jag ska försöka ändra på den iställningen jag har haft de senaste veckorna.
Skriver ner lite punkter som jag ska försöka följa under det kommande året (eller i allafall till våren till att börja med). Det är ungefär som jag tänkt förrut och det har fungerat för mig då, därmed inte sagt att det är rätt metod för alla.

Träning
  • 2 gymbesök/vecka(ett pass + ett besök vid maskinerna?)
  • 1 pilatespass/vecka
  • 2 långpromenader/vecka
  • Övninsschema var tredje dag (inte skrivit ihop hur det ska se ut men ska ta runt 20 min och innehålla bl.a. situps, rumplyft, sidböj, benlyft och armhävningar) - räknas ej som ett träningstillfälle
Belöning
  • Vid var 5:e träningstillfälle = en ätardag (ätardag betyder INTE frossardag!)
  • Vid var 10:e träningstillfälle = en belöning (+ ätardag?)
    • Alltså: sköter jag min träning som jag ska får jag en ätardag i veckan och varannan vecka en extra belöning (se vad nedan)
Mat
  • Skriv matschema
  • En ätardag i veckan vid träning
  • Ha en bok där jag skriver ner allt specifikt jag blir sugen på när det inte är min ätardag för att på så vis både specificera suget och kunna lättare hålla mig till ätardagen då jag kan få unna mig det
  • Skriv ner allt jag ätit i bloggen
  • Byt ut vitt mot fullkorn
  • Välj light-alternativ om det finns (kontrollera innehållet först bara)
  • Stek i olja
  • Mindre bröd, alt. dinkelbröd och knäckebröd
  • Fisk minst en gång i veckan
  • Kyckling minst en gång i veckan
  • Uteslut socker så långt det går
  • Ha alltid frukt hemma! Även torkad och fryst
  • Ät största målet mitt på dagen (så man hinner förbränna det innan det är dags att sova)
  • Ät mer grönsaker!
  • Våga prova något nytt recept varje vecka
  • Alkohol tillhör unnardagen
Mål
  • 100 träningstillfällen innan min födelsedag (15:e juni)
  • Passera 60-sträcket (ca 6kg dit)
  • Klara av att jogga/springa ute
  • Skaffa magmuskler och platt mage
  • Träna låren smalare (går nog inte p.g.a. min kroppsform) och skaffa armmuskler
Morötter
  • 10 träningstillfällen = köpa något till mig
  • 20 träningstillfällen = besöka relaxavdelningen på Roselund
  • 30 träningstillfällen = nytt träningslinne
  • 40 träningstillfällen = köpa något till mig
  • 50 träningstillfällen = Åka till Göteborg eller Halmstad
  • 60 träningstillfällen = ny träningsbh
  • 70 träningstillfällen = besöka relaxavdelningen på Roselund
  • 80 träningstillfällen = köpa något till mig
  • 90 träningstillfällen = ny bikini
  • 100 träningstillfällen = resa!
Med detta sagt ska jag idag unna mig en pizza! Ska passa på att ta en riktig favorit med gott kött och bearnaisesås tror jag minsann... blir ju sista pizzan för i år... och för lång tid framigenom.

GOTT NYTT ÅR på er alla!

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Låter verkligen som du har en bra plan på G, det kommer att gå jättebra. Jag har också börjat nu igen efter en paus över jul.

Malin sa...

Kanonbra plan du har gjort upp.
Ska oxå skriva upp mina nyårslöften - det blir ju mer konkret när man skriver det i bloggen då alla kan läsa.
Nu kör vi järnet fr.o.m 1 jan. Jisses, vad det ska ryka!
Kram o gott nytt år!

Anonym sa...

Smyger in och önskar ett Gott Nytt År! Hoppas du får ett bra slut på 2006 och en kanon start på 2007!

Anonym sa...

Gott nytt år! :)

Elca sa...

Det ser ju tokbra ut det där!

Anonym sa...

Du har verkligen tänkt till... =)

Tycker att du har gjort en detaljerad och bra planering.

Ha det så himla gott och jag ser framemot att följa dig under dettta år.

Kram