måndag, december 18, 2006

Långpromenad och sista klappen köpt

Puh! Jag är helt slut efter att jag inhandlat de sista julklapparna!
Eller ja... har två-tre kompisar som jag inte är hundra på vad de ska få än, håller på med lite småpyssel men vet inte om jag hinner/orkar bli färdig utan kanske får köpa något istället.

I allafall jag har promenerat som en tok idag. Vet inte hur lång bit men stegräknaren visar på 16.000 steg i allafall. För er som känner till Jönköping så har min tur blivit som följer: från Västra Torget till Myrorna och ÖB, därifrån till Rusta och Jula följt av en promenad längst Rocksjön till A6 och Ikea... då med en stor tung påse som sällskap. När jag väl gjort mitt sista inköp på Ikea (en ram som jag ska ge från en kompis till hennes kile... jag råkade visst slå sönder den hon köpt) så orkade jag inte gå mer utan tog bussen till brorsan där jag hämtade ytterligare julklappar för att frakta hem på onsdag.

Usch! Man blir ju helt knäckt! Folk överallt och påsar som är både stora och tungar. Jag är glad att jag är hemma nu i allafall och ska efter en stunds pluggande försöka börja packa min väska (läs två-tre väskor + påsar) som jag ska ha med mig hem. Om någon mot förmodan tänker åka bil mellan Jönköping och Vårgårda i veckan så är ni hjärtligt välkomna att höra av er. Kanske kan ta en påse eller två med böcker och julklappar i bilen... känns småsegt att ta allt på tåget. Men men, har man bara kommit ombord så är det ju lugnt (tur att man inte har långt till tågstationen).

Nej, blev mycket som inte alls har med träning, mat och vikt på något vis att göra (vilket jag har bestämt att denna bloggen ska handla om), men men.
Ska plugga nu och återkommer ikväll med redovisning av dagen, förhoppningsvis... om jag inte råkar somna innan jag har kommit så långt.
Plugg- packa-plugg-städa-kvällsmat-pyssel... så ser min kväll ut. Stör jättegärna! ;-)

Inga kommentarer: