tisdag, april 10, 2007

Nya vanor nästa vecka...

Spinnat idag (31/100). Tycker faktiskt att det är fruktansvärt kul! Hur segt det än känns under tiden. Men puh! Man blir ju helt slut och det känns underbart!!

Okej... maten har jag inte börjat skärpa mig med än.. är inne i en mental svacka tror jag, på grund av den kommande tentan som jag redan nu vet att jag inte kommer att fixa. Men men... känns som om jag tar till den som ursäkt för att äta både det ena och det andra.

Nästa vecka börjar istället praktik. Det kommer innebära att jag varje dag (måndag-fredag) kommer ha med mig mat till praktikplatsen (förhoppningsvis). Med andra ord får jag verkligen en anledning till att planera min mat och göra goda nyttiga matlådor. Dessutom kommer det förhoppningsvis inte finnas massa kakor som lockar under rasterna... om än kaffe och te kommer att intas. Men ja, det känns himla bra!

Dessutom är planen att cykla till praktikplatsen (som ligger ca 5km bort) varje dag... om det inte är spöregn på morgonen och jag därför tar bussen, men går hem då.
Bara jag lär mig att ställa om dygnet så...
Hur lång tid kan man räkna med att det tar att cykla 5km förresten? Om det nu är lite uppförsbacke sista biten och man inte vill cykla sig svettig.

Så! Nästa vecka ska jag verkligen komma igång igen... om jag inte lyckas redan denna veckan vill säga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ca 6,5 km till stan och träning och det tar max 30min att cykla i relativt lungt tempo, men då cyklar jag i alla backar.
Så du kan ju räkna med omkring en halvtimme. Eller så testcykar du streckan nu innan du börjar så du är på det klara! Vilken bra idé va? ;)

Anonym sa...

En halvtimme tror jag är att ta i... Jag springer fem km på en halvtimme ;) Hur är det för resten? Längesen ju? kram

Jessica sa...

Anna: Yes jag tänkte försöka komma iväg på fredag efter min tenta. Vore skönt att ha testat vägen och se så man hittar också :-)

Anonym sa...

Vad härligt med en praktik att se fram emot! Hoppas den blir skoj!
Mat&träning kommer du komma igång med kanonfint tror jag!!
Kramar.