tisdag, april 24, 2007

Okej... nu är jag trött!

Sådär! Nu blev det en bra dag.
Okej frukost och lunch samt kvällsmat enligt planerat. Cyklade till "jobbet" och körde sen spinning på gymmet (38/100) (Tack Karolina för att du uppmärksammade att jag skrivit 36 två gånger!).

Kan jag fortsätta så vore det ju finfint. Men uj vilket sötsug jag hade på kvällen... tog ett päron och lyckades dämpa det.

Känner förresten att det här med träningen börjar sätta sina spår... i håret! Jag duschar ju så gott som varje dag och det känns som om håret tar stryk. Måste komma ihåg att göra hårinpackningar. Någon mer som har samma problem?

Natti!

3 kommentarer:

Anna sa...

Hej,
jag känner igen mig i duschproblemet men jag har mer bekymmer med huden än håret. Har börjar använda babyoil i vattnet för att slippa torrheten och jag tycker det hjälper för håret också. DOck måste håret sköjlas ur ordentligt för att det inte ska bli räligt

Anonym sa...

Hej hej! Tänkte bara dela med mig av ett recept på kycklingfilé med grönsaker i ugn med pesto och balsamsås. :)

Recept 2 pers:
2 kycklinfiléer
6 tsk pesto (basilika från ICA)
1 zucchini (min var mellanstor)
1 ½ paprika
2 röda lökar

Skiva zucchinin, paprikan och löken, lägg på en plåt. Salta och peppra (jag använde havssalt) och ringla på olivolja. Skjutsa in allt i ugnen på 225 grader i cirka 20 - 25 minuter. Bryn kycklingfiléerna i lite smör i en stekpanna, salta och peppra. Lägg över kycklingen i en ugnssäker form och skjuts in i ugnen i cirka 10 minuter eller tills kycklingen är klar.

Vid servering: Lassa på med grönsaker och lägg en kycklingfilé på vardera tallriken. Ta så mycket pesto du vill (för mig räckte det med 3 tsk gott och väl). Servera med sås.

Balsamsås (recept från "Våra 100 bästa GI-recept"):
Till 4 personer behöver du:
2 dl grädde
2 msk balsamvinäger
1 msk koncentrerad kycklingfond
2 vitlöksklyftor

Gör såhär:
Skala vitlöksklyftorna. Blanda grädde, balsamvinäger och kycklingfond i en kastrull. Pressa ner vitlöken och låt koka upp.

Låt såsen sjuda utan lock några minuter tills den kokat ihop. Krydda med salt och peppar och håll varm till servering.

Anonym sa...

Det går alldeles utmärkt det! Och man kan ju alltid byta ut zucchini mot tex. aubergine, tomat, mer paprika eller något. ;D