måndag, april 23, 2007

Ursel självdiciplin

Dagen startade bra. Cykling till praktiken, en promenad med eleverna, mat enligt schemat, cykling hem, mellanmål som var hyffsat (frukt, rostat grovt osötat bröd med makrill i tomatsås) och ett besök på gymmet där det blev styrketräning (37/100). Fortsatte med risotto med räkor och ärtor. So far so god! MEN! Så tröstar jag mig efter att dagens lektion gick dåligt med.. ja, vill inte ens berätta det. Usch! För mycket, för sött, för fett, för onödigt!

Förstår inte varför jag blir så dålig på att sköta maten när jag för en gångs skull sköter träningen. Nej det gäller att försöka komma in i ett sunt tänkade igen. Införa en ätardag i veckan och hålla mig till endast den dagen.

Kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, en ätardag måste man nästan ha... Man tröttnar på att bara vara duktig, duktig, duktig. Och du, var inte träningstillfälle 36/100 i torsdags? ;)

A.N. sa...

Äh, det är lugnt. Är det något tillfälle då man kan äta kolhydrater så är det efter träning. Kroppen förbränner dem snabbt då!

Jessica sa...

Karolina: ja visst gör man... och nu är jag bara onyttig, onyttig, onyttig :-D Haha ja det är så sant! Får fixa det ikväll.

Anneli: ja det känns okej efter träning.. fast då skulle man ätit det direkt efter träningen inte 3 timmar senare som det blev igår :-P