tisdag, maj 29, 2007

2 av 34 klara

Inte helt utan besvär har dagen passerat.
Sötsuget blir helt enormt när man inte är aktiv under dagen. Att sitta hemma och plugga är verkligen jättejobbigt med tanke på sötsuget som sätter i då (ja, att sitta i skolan och plugga också för den delen).
Men, gott kaffe har varit lösningen idag. I eftermiddags tillsammans med en bit melon och päron och nu på kvällen bara en slät kopp. Blivit både piggare och mindre sötsugen.

Ja, det är bara att försöka genomlida veckan. Den första veckan är ju alltid den jobbigaste. Men jag tror att nästa helg kommer att bli mest besvärlig. Varför? Jo, jag åker hem till föräldrarna och kommer förmodligen träffa mina kakmonster till vänner. Hur gör man då? Får nog ta med en melon och smaska i mig av själv.

Åter till pluggandet... imorgon väntar tenta.
Kram!

Uppdatering 22.50
Snart dags att bege sig mot sängen för att läsa lite innan jag ska sova.
Men började fundera på vad man ska ta med sig imorgon till tentan för att skaffa sig energi när det gått någon timme och huvudet börjar saka efter. I vanliga fall brukar jag ha med en kexchoklad eller något liknande... men det kan jag ju inte ha nu.
Vad ska man ha? Något mer än vatte och banan kanske?
Börjar inte tentan förrän 15.00 imorgon så jag hinner kika och se vad ni tipsar om imorgon :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på tentan imorn! Jag har faktiskt satt igång med mitt arbete nu. Duktigt va?! Skriv hur det gick sen... Kram

Anonym sa...

Russin såklart! :P