torsdag, maj 17, 2007

Varför hänga läpp?

Jag är rätt ful av mig. Skriver här när jag varit duktig. Men alla mina misstag undviker jag att skriva. Så här kommer det:
Igår bakade jag en kaka (var ju tvungen att göra slut på en halv nougatkaka efter att ha bakat en kaka till handledarna förra veckan). Och ja, jag åt massor!! Åt nog en fjädedel av kakan själv! Och utan något dåligt samvete.. just då i allafall.
Så.. med det sagt så kan jag lägga det bakom mig och återgå till att göra flera misstag. Äh, ett misstag spelar väl inte så stor roll? Så känner jag just nu i allafall. Vi kör på så får vi se vart det leder. Jag känner mig ändå bättre än vad jag gjorde förrut (läs för ett drygt år sedan), då tränade jag ju ingenting och åt värre än nu. Så varför hänga läpp över en förbättring som kanske inte är så bra som jag velat för tillfället?
Nej, sånt har vi inte tid för.

I ugnen står en fiskgratäng nu... väntar så innerligt på att den ska bli klar. Är hungrig efter att ha kört styrka på gymmet (52/100)... ja, för typ två timmar sedan nu. (Det tar visst lång tid att göra en fiskgratäng från scratch).

Nej, har mycket jag vill få gjort idag.
Kram på er!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Någon gång är det ju helt ok att kränga onyttigt, så länge man direkt efter tar nya tag igen. Jag ska göra en rabarberpaj idag eller imorgon,mmmmmm.

Anonym sa...

Vilken skön inställning du har! önskar att jag kunde känna mer såoch slippa all ångest!

Anonym sa...

Jag tycker att du är duktig som bara äter en fjärdedel, jag skulle nog äta upp hela kakan =)
Kan man lägga det bakom sig och vara nöjd med att man tar en bit så är man duktig tycker jag.
Det är ju så det ska vara

Hanna sa...

*tackar för den stärkande kramen*

Haha, visst är det lätt att dela med sig av det positiva å underlåta att berätta om missarna, tycker dock att du har en toppensyn på det hela!

Kram Hanna