tisdag, maj 29, 2007

Sugen!

Sitter och pluggar och känner ett enormt sötsug! Plugg, eftermiddag + mens är inte världens bästa kombination när det gäller att försöka stå emot att plocka fram kakorna från frysen (eller bara slänga i sig mandelmassan eller kesella vanilj som finns i kylen).
Men nej! Inte ska jag åka dit redan andra dagen inte!
Nej, en stor kopp kaffe med lättmjölk skall kokas och avnjutas.
Jag köpte smaksatt kaffe i helgen och den med Iris cream har i allafall smakat ljuvligt! Kanske man ska testa choklad-smaken idag? Jag tror att det är min nya grej för att minska sötsuget. Hoppas på det i allafall.

Vad har ni själva för sätt att motverka sötsuget när det slår till?

Back to work!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äta söta pojkar ;)Tack för en trevlig lunch med min favoritjessica! Kram

Anonym sa...

Ja det gäller att ha sina knep! En rejäl kopp hett sött te brukar kunna funka för mig! Och en rejäl skål vinddruvor! =)