onsdag, maj 30, 2007

Lättare och lättare (3/34)

Idag har sockersuget inte hunnit infinna sig. Känns jätteskönt!
Efter en stadig lunch i form av fk. pasta och köttfärsås (ingen klassisk utan m. nötfärs, lök, champinjoner, creme fraiche m. peppar och vitlök m.m) så stod jag mig bra inför tentan.
Under tentan drack jag lite drickyoghurt, vatten och åt en banan samt vindruvor. Kändes som om man fick lite energi i allafall, men inte tillräckligt för att jag skulle orka kolla igenom alla uppgifter igen och räkna om dem. Nej, det får gå som det går och jag hoppas på det bästa.
För den nyfikne kan jag berätta att det är matte jag läser just nu (ma1-20, som ingår i lärarprogrammet för blivande mattefröknar).

Trots att det inte gick så bra på tentan så lyckades jag undvika mitt vanliga tröstätande. Istället fick jag ett brödrecept av Anneli som jag testade. Resultatet blev både vackert och gott! Synd att min kamera är utlånad, annars hade jag tagit kort.

Så, tre dagar utan något godis eller kakor. Känns toppen! Och mycket lättare nu än första dagen. Hoppas att trenden håller i sig och att det går lättare och lättare. Men som sagt, den stora prövningen blir när jag kommer hem till mamma och pappa nästa helg. Hu!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Javisst är det ett under, men sockersuget försvinner faktiskt. Jag får säga att det är sällan jag blir sugen nuförtiden, okej en gång i månaden när jag har PMS, men annars sällan.
Jag tycker också att det är en utmaning att vara hemma hos mina föräldrar, matmässigt alltså. Fast jag säger att jag inte vill ha kakor så köper de en till mig i fall jag skulle ångra mig. Tala om vilken karaktär det krävs för att avstå...
Kram på dig!

Malin sa...

Bra jobbat med sötsuget - det går ju så mycket lättare efter några dagar.
Ska köra så jag med, men börja med en vecka.
Kram till dig o ha en bra dag!

Cecilia sa...

Skulle inte ha skrivit det om sockersuget, för idag har jag varit såååååå sugen (och ingen PMS i närheten)... Jag unnade mig lite pistachenötter (hur stavas det) och det är väl ok, men jag vill ha choklad :(