måndag, maj 28, 2007

Sötsugen men... (1/34)

... inte åt jag något godis inte.

Nej dagen klarade jag bra!
Fram till dess att klockan var fyra-fem var inte ens suget efter något sött märkbart. Men vid fem-tiden satte det igång ordentligt. Men jag åt istället lite middag och suget försvann.
Tror att det är det jag har gjort fel väldigt länge... att inte äta mat när jag faktiskt är hungrig.
Hemma har vi alltid ätit kvällsmat runt 7-tiden då alla varit samlade. Men när man ätit lunch vid 12-tiden blir det alltför sent för att man inte ska hinna få ett långt blodsocker och vill öka det på något vis.
Så nu ska jag försöka införa regelbunda riktiga måltider istället för att pinas och vänta tills efter sju att äta det jag hade behövt vid 5-tiden istället. (dessutom ska man ju inte äta för mycket sent på kvällen heller så det blir väl bra dubbelt upp!)

Efter att jag kört spinning på gymmet (57/100), så åt jag två mackor med tonfisk + en banan. Kändes helt okej.

Imorgon väntar nya utmaningar.
Ska förmodligen ut och äta lunch med Theresia. Kan tänkas att det blir Thai-mat eller något annat smarrigt (i allafall om Theresia får välja ;)). Men då gäller det ju att äta med sunt förnuft. Mycket grönsaker, hoppa det friterade och framförallt inte äta glassen till efterätt. Finns ju även massa frukt att äta, dock ofta konserverad sådan, och den bör man äta med måtta den med.
Nej, sunt förnuft lyder morgondagens mantra! Det samt: plugga plugga plugga!! (två tentor + en inlämning kvar till sommaren)

Så. Hur gick det på er "första dag"?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej fjant! ;) Vad kul att du vill käka med mig imorn. Jag hade dock tänkt mig pastabageriet... Åt thai i fredags. Vi får bestämma imorn. Kram