tisdag, februari 27, 2007

Motivationssvacka

Jag har ingen ambition och jag har ingen motivation.
Har åter igen haft en helg då jag har tagit det lugnt och ätit gott.
Resultatet i gårdagens vägning blev åter igen; +-0.
Jag förmodar att min träning kvittar det jag äter och jag borde vara superglad.
Jag vet ju själv vad jag gör för fel för att inte fortsätta gå ner i vikt, men ändå gör jag det inte.
Varför? Jag tror inte att jag längre känner ett så stort behov. Jag är inte helt nöjd med min kropp, men har väl insett att jag aldrig kommer att bli det. Istället vill jag vara nöjd med det jag har och njuta av det goda, med måtta förståss, istället för att känna att jag inte får.
Fel eller rätt inställning? Döm själv.
Men som sagt är inte min motivation på topp just nu och tentaplugg gör att jag inte kan/orkar/hinner blogga så mycket heller.
Men efter torsdagens mattetenta så får vi se hur det känns.

Var i allafall på gymmet idag, så nu är jag uppe i 14 träningstillfällen av de 100 jag hade tänkt att göra under våren... ligger bara liiite back.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tjo!

Jag tycker du gör rätt, dock ska det inte bli att du känner dig dålig för att du tänker så. Känner du att du inte orkar må dåligt för att du inte går ner de sista kilona så ska du inte hänga läpp över det.

Hoppas all din tenta stress blir bättre och jag tror att det kommer gå bra. Du får helt enkelt bara njuta av tillvaron, hitta de bra sakerna, som ett sött sms från din kille, att solen lyste in genom fönstret. De små vardagliga lyckorusen som man annars bara hoppar över för att man inte har tid att se dom.

Ha det så bra och du har mailadress och bloggadress om du vill ha stöd i ditt beslut :D
/Per

Malin sa...

Skickar en massa peppning till dig.
Du kanske behöver ta en paus från allt det här sundhetstänket och bara vara.
Du är ju jättefin i kroppen och du är så duktig som pluggar så du ska ge dig själv en klapp på axeln och inte ställa så höga krav.
Massa kramar