söndag, februari 11, 2007

Hur går det för er?

Ni blev utmanade för nu drygt två veckor sedan om att förändra era dåliga vanor.
Hur går det för er?
Har ni lyckats lägga om något mönster?

Mina dåliga vanor jag skulle bryta var
  1. Sluta undvika träning
  2. Sova bättre
  3. Äta mindre portioner

Hur det går?
Jo, har inte lyckats bryta någon direkt.
  1. Har planerat tillsammans med min träningskompis Anneli att vi ska byta gym och skaffa oss ett annat månadskort eller halvårskort eller något sådant. Istället för att ha det som nu då vi har ett tio-kort och känner att vi måste träna så länge när vi väl går till gymmet. Genom att ha ett kort som vi kan gå hur många gånger vi vill på en månad som hoppas vi att vi kommer iväg oftare på kortare träningspass.
  2. Började sova ganska bra strax efter att jag lovat mig själv en bättring. Men har fallit tillbaka till samma gamla vanor nu igen. Behöver en påminnelse om mitt löfte känner jag.
  3. Emellanåt blir portionerna väldigt bra och lagom, andra stunder äter jag tills jag mår illa. Måste försöka se till att äta mer grönsaker så portionerna ser lika stora ut fast är nyttigare.
Så, dela gärna med er om hur ni lyckas med era löften.
Kram på er!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kom på att jag hade ett Googlekonto ändå. Jag körde googlecalendar ett tag för att hålla koll på hur jag jobbade m.m. och det fungerade ju.

Jo vi hade en trevlig allahjärtansdags middag och det var skönt att äta god mat och se på film.
Slöa knivar skär man sig ordentligt på hela tiden tycker jag men när man väl skär sig på en vass kniv så är det nåt speciellt. Det blir ett fint sår men det gör väldigt ont ibland.

Taskigt att killen din jobbade. Hoppas att ni får till en trevlig alla hjärtansdag på torsdag (eller är det onsdag? panik) så ni får umgås ändå. När du testat salladen och gjort ett bra recept av den så hör av dig. Jag hjälper gärna till att spåna ihop bra recept men jag har blivit väldigt mycket för att slänga i saker i maten på känn just nu så förvänta dig inte så himla exakta recept. Jag kan skärpa mig lite eftersom jag måste dokumentera för min egen skull.

HA en trevlig kväll!

Cecilia sa...

Okej, jag har inte heller lyckats bryta mina vanor. Jag arbetar på det och har förbättrat dem lite men de finns dessvärre fortfarande kvar...