onsdag, februari 28, 2007

Jag SKA nå mitt mål!

Hej vänner!
Gör en paus i mitt mattepluggande och ägnar några minuter med att läsa i era bloggar och skriva ett snabbt inlägg här.
Denna veckan lär jag inte redovisa allt jag äter, jag har varken tid eller ork.
Men jag ska inte fuska alltför mycket. Även om det känns lite segt emellanåt.

Idag har jag fått tillbaka lite inspiration till att fortsätta kämpa i allafall. Så nej, jag har inte gett upp.. jag tillåter bara mig själv att unna mig lite gott emellanåt. Men som jag sagt tidigare; vad spelar det för roll om det tar tre månader eller åtta? Huvudsaken är att nå sitt mål någon gång. Och just nu känns det som om jag visst kan nå mitt mål trots att jag kanske äter en kaka emellanåt, men att jag då får räkna med att det tar längre tid.

Imorgon har jag i allafall min första mattetenta och jag börjar känna mig lite nervös. Nervös för att jag inte är mer orolig, det brukar resultera i att jag inte klarar det så bra. Vill så gärna få ett bra resultat så jag kan känna en revanch från gymnasiet.
Ska förresten under tentan ha med mig en kexchoklad tillsammans med frukt och vatten, så jag kan få lite snabb energi ifall det skulle krävas. Fyra timmar med en miniräknare gör lätt att man förlorar energi.

Nej, dags att övergå till vektorer och egyptisk matematik.
Kram på er kämpare!

5 kommentarer:

yllet sa...

Stort lycka till imorgon! Detta fixar du!
Och vad gäller viktnedgång så resonerar jag så här:
jag kommer inte vilja leva ett liv utan kakor, bullar, sus och dus sedan så jag måste lära mig att äta kakor, bullar, sus och dus med måtta. Alternativt moffa och ta tag i konsekvenserna snabbt. Men jag har gått ned mina tio kilo långsamt men nu är DE kilona borta. Bara resten kvar. Fast jag hoppas att det går lite snabbar nu för nu jäklar är jag motiverad och tycker att allt känns skoj!
(men jag kommer ändå äta kakor ibland.. :))

Som sagt: lycka till imorgon!!

Kramar!/Yllet

Elca sa...

Men ååååh, jag har försökt skriva kommentar till dig flera gånger nu och blogger bara bråkar. Menmen. Det jag tänkte säga var såklart lycka till på tentan, jag håller tummarna för fullt!

Malin sa...

Hoppas tentan går vägen - du gör det attans bra!
Och du ska se att du når ditt mål så småningom.
Snart är våren här och då får man en massa härlig energi och blir gladare i sinnet.
Och det är viktigt att få unna sig för annars orkar man inte med i längden - det här är ju för livet och då måste man få sätta guldkorn på tillvaron då och då.
Kram till dig

Anonym sa...

Lycka till på tentan! Jag följer din blogg men brukar inte kommentera (tror jag..eh) Vill bara säja att du är en inspiration när det gäller att äta sunt:) Tror nog att man vinner på att unna sej något litet gott ibland för annars är risken att min blir för fanatisk och kanske rent av sjuk.
Tack för en superblogg!

Theresia sa...

Hej gumman!! Hoppas tentan gick bra! Du får rapportera sedan... Jag käkade på chili thai idag. Tror inte att jag någonsin kommer tröttna på den maten :9 Ikväll är det spinning, vilket är vääärldens tråkigaste träning!!! Inte roligt nånstans. *BLÄ*

Kram