torsdag, januari 25, 2007

Utmaning! Vad har du för vanor?

Har du bra och dåliga vanor?
Det har vi allihop... är det inte något sånt som någon reklam börjar?

I allafall, så är ju verkligheten.
Men vad har man för bra respektive dåliga vanor?
Är de där dåliga vanorna några som man snart skulle kunna ändra?
Kan man utveckla sina bra vanor?

Min utmaning till er är att skriva ner tre bra och tre dåliga vanor som du har.
Fundera kring dessa och försök bryta dina dåliga. Det kanske inte går på en vecka, eller ens två, men försök att nå dem innan början av Mars åtminstone.

Jag ska bidra med mina vanor:

Bra
1. Äter frukt varje dag (men ibland slarvar jag så det ska jag skärpa mig med)
2. Äter relativt nyttig mat (men jag är nog lite fettskrämd och borde lära mig mer om just fetter)
3. Planerar matsedel (ger mig matideér när det annars tryter. Men jag får försöka variera mig lite mer)

Dåliga
1. Undviker träning (ska börja träna mer!)
2. Sover dåligt (ska försöka lägga mig tidigare, och se till att vara trött då!)
3. Äter för stora portioner (försöka lära mig att äta enligt handflatsmetoden)

Någon som hänger på?

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Oj va svårt... Måste tänka lite på detta.

Lilla Blå sa...

Bra idé! Jag hänger på! Skriver ett inlägg i min blogg..

Anonym sa...

Vilken bra utmaning! Jag hänger på, men får fundera ut mina svar först!

Anonym sa...

min länk verka inte fungera, du hittar mig på;
www.princesslea.wordpress.com

besök mig gärna!

Anonym sa...

Hum. Ibland strular det när jag ska lämna ett inlägg här därav dubbelposten häromdagen. Hoppas det inte blir dubbelt nu. Allt jag skrev försvann! :)
Kanelknäcke görs av Wasabröd. Knäckebröd som smakar kanelbulle! "Runda kanel" tror jag de heter. Jag äter en sån som mellanmål tillsammans med frukt rätt ofta. De är söta och mitt stående undantag från sockerdetoxen. Kör man som jag VV motsvarar en knäcke 1 p och det är helt ok!
Utmaningen är bra! Jag funderar på den och svara hos mig!
Sov gott! Fredag imorgon!!! :D
/yllet.

Elca sa...

Meh, jag har inte tre dåliga vanor;) Skämt åsido, det kan vara en bra grej. Jag måste fundera lite på den bara...

Anonym sa...

Jag hänger också på! Kommer i min blogg sen: systerc.blogg.se
//SysterStorhjärta

Cecilia sa...

Har nu tagit mig an utmaningen!