söndag, januari 28, 2007

Premiär!

Sagt och gjort!
Nu är en ny blogg startad.

Ni finner den på http://smalmat.blogspot.com
Självklart kommer jag fortsätta precis som förrut här och lämna ut recept.
Så många gånger kommer ni säkert hitta samma recept på båda bloggarna, bara att de blir lättare att hitta på i den andra bloggen.

Är någon intresserad av att bli medbloggare får ni gärna höra av er.
Men huvudsaken nu är att ni delar med er av era recept. Har ni massa liggandes på er blogg som jag får sprida vidare så skicka små länkar till dem så lägger jag ut dem.

God natt på er!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till nya bloggen... Får kolla in i den även fast jag inte direkt är någon kung på just "smalmat"...

Jag svara inte helt på din kommentar kom jag på. Jo fettnojjan är väldigt utbredd just nu och det känns som om just VV och Viktklubben gillar att rida lite på den vågen.
Fett behövs ju för att få igång förbränningen och många forskare anser att vi äter för lite och för ensidigt. Vilket gör att våra kroppar inte förbränner som dom borde vilket leder till viktökning även fast man äter för lite. Det är en svår balansgång det där med att äta tillräckligt lite för att inte gå ner i vikt men ändå tillräckligt för att man inte ska skapa problem för förbränningen. Jag vet ärligt inte hur man ska äta för att det ska vara bra...

Men får jag reda på det så lovar jag att dela med mig av det.. Gissar att du har räknat på ditt BMR och så för att se hur många kalorier du ska äta per dag?

/Per

Anonym sa...

Bra att du startar smalmat för oss som har dålig fantasi. Ibland har man ju bara det.
Karm

Anonym sa...

Okej, ska ni till Stockholm är Sushi King på Kungsgatan 66 (tror jag) väldigt gott och prisvärt! Jag tror en 12-bitars kostar 90 kr, klart godaste sushin jag ätit i Sthlm, med undantag för East kanske, men där kostar ju 3 bitar nästan 90 kr, lite andra priser. Kungsgatan är nära Centralen så det är inne i stan liksom, men du kanske hittar i Sthlm?

Jag pluggar japanska just nu, men jag går på civilekonomprogamet här på Hanels i Gbg, med japansk inriktning, ekonomin börjar nästa år. Vad kul med gymnasielärare, vilka ämnen? Själv skulle jag tänka mig att bli de inom Filosofi o Samhällskunskap tex. Eller filosofi o Svenska... men när är du klar då?

Cecilia sa...

Super Jessica! Jag har länkat till din nya sida. Kommer jag på några bra smalrecept jag har skickar jag dem genast till dig. Mycket bra ide, jag behöver ofta hjälp med inspiration till smalmat.

Kram Cecilia

Anonym sa...

Vilken bra idé!! Jag skickar över om jag kommer på några egna recpt.. :)

/Yllet.

Anonym sa...

Oh va trevligt! ;)

Anonym sa...

Dom har inte bara suhis där! =P utan också annan japansk mat....

Nej, aldrig besökt Japan.. vi ska åka ditt nästa år, till Sapporo, det ligger på nordön.

Oj, intressant kombination, varför just de ämnena då? :)

Ja läs den, den är underbar! =)