måndag, januari 08, 2007

Nystart!

Nystartens början (i parantes är vad jag låg på vid starten)
Vikt: 66 kg ( 77,5 kg)
Kärlekshandtagen: 85 cm (99 cm)

Maten
Frukost: Lätt naturell yoghurt med hemmagjord müsslie + knäckemacka med en skiva lättost
Mellanmål: En kopp kaffe med lättmjölk och sukette
Lunch: Kycklingsallad med fetaost, en kopp kaffe med mjölk och en sockerbit + en liten bit "pizzabröd"
Mellanmål: En kopp grönt te + banan
Kvällsmat: Svamprisotto
Mellanmål: Fyra torkade aprikoser, 8 hasselnötter, 8 mandlar (haha det gäller att vara exakt ;-))

Träning
Gjorde mitt träningspass som jag ska göra minst var tredje dag.
Det inkluderar:
- 200 sidböj
- 50 x 2 rumplyft
- 150 situps
- 50 x 2 + 1min x 2 benlyft
- 15 armhävningar (än så länge tjejarmhävningar)
(har inga riktiga namn på en del saker utan skriver bara så jag själv förstår... men undrar ni hur någonting är så fråga gärna)

Kommentarer för dagen
Irriterande att inse att jag ligger på 66kg igen... när jag innan ju nästan var nere på 64! Men har ju slarvat som en tok så... Nya tag nu!
Lite irriterad över att jag inte gjort något som jag räknar för ett träningspass. Men annars känns det som en fin dag.
För övrigt har jag haft min sista handledning inför uppsatsen och jag har fått klartecken att gå upp nästa vecka med den! Känns skönt! Ska bara arbeta igenom det sista också! ;-)

5 kommentarer:

Theresia sa...

Hej Jessica! Vad duktig du är som hinner färdigt med uppsatsen! jag sa ju det! Jag har suttit halva efetrmiddagen med min diskussion... SEGT. Ska skicka in den till Babsan imorn. Blir lite stressigt. Fick reda på att jag får åka in till hudmottagningen imorn och kolla mina röda kinder. Var visst nån som lämnat återbud :D...Får se om doktorn har nåt bra medel till mig!! jag är lite less på att se ut som ett brännskadat missfoster i ansiktet... (överdrift). Iaf... nu ska jag sova. Vad sägs om lunch på fredag? Chili Thai? Gott ju! ;) Vi kan kompensera med sju promernader efteråt... Kram

Elca sa...

Gratulerar till att du får gå upp med uppsatsen, bra jobbat!

Anonym sa...

Oj så mycket du gör du är jätteduktig.
Min aptit ja den är det si och så med men jag äter youghurt 0,1% plus viktväktarnas musli som jag tycker är jättegod.
När ssötsuget sätter in öppnar jag en burk koncerverad ananas och stoppar i mig några ringar och det hjälper.

Anonym sa...

TACK Jessica för din omtänksamhet!

Cecilia sa...

GRATTIS till Uppsatsen! Det måste kännas så bra! Två kilo över jul är ju inte så mycket (själv blev det 1.2 och det är jag nöjd med). Nu är vi ju på G igen och tränar och är duktiga!