tisdag, januari 30, 2007

Hit or shit?

Fick tipset från Anneli att titta i hyllan med barnmat för att leta efter godsaker.
Det finns ju en mängd olika puréer för barn i diverse smaker. Och bäst av allt OSÖTAT!
Fast vid en närmare titt på en av de två burkarna jag köpt står det att det innehåller 8% tillsatt socker, men då i form av invertsocker (druv/fruktsocker).
Vad jag har förstått är detta socker inte farligt utan ett av de mer godkända sockerarterna. Rätta mig om jag har fel.

Så, ett tips då sötsuget tar till kan vara att gå till hyllan med barnmat och kolla.
Själv ska jag nog smaka på en av de två jag köpte lite senare ikväll.

5 kommentarer:

Theresia sa...

jag vet iaf att man kan använda aprikospuré blandat med passionsfrukt till passionsfruktsparfait :9... gott och onyttigt!! massa grädde och mumsmumsmumsmums*

Anonym sa...

Jadu hurvida det är nyttigare med druvsocker är roligt att diskutera men men... Vad du kan leta efter är puré för storköksbruk, den är oftast osötad och kommer fryst i lagom stora pellets :D

Jo jag planerar bli kock och håller på att utbilda mig. Det är härligt när man lyckas att laga mat men mindre härligt när det går åt skogen.
Vad pluggar du till nu då?

Anonym sa...

Jag har ett drygt halvår kvar men då är jag bara grundläggande kock om man säger så. Vill jag ha bra jobb måste jag inrikta mig.. Jag vill jobba med restaurang matlagning men det är en del konkurrens... Kul att du ska bli lärare...

Jo du skrev förut om distans till den man älskar. Jag och min sambo hade 40 mil mellan oss ett bra tag innan vi flyttade ihop. Det bästa jag gjort faktiskt :D och jag ångrar det aldrig.

Anonym sa...

Haha, vad kul! Det är lite mitt mål med utbildningen att lära mig språket så jag kan charma någon japanska tjej. Alla japaner är ju så söta! Älskar deras sätt att va på...

Jo, svenska och samhällskunskap är väl de två ämnena som kräver 80. men du kan väl välja att läsa mer matte också? får du undervisa ända till e-kursen med den du kommer läsa?

vad skriver du uppsats om? :)

Anonym sa...

hallonpure är jätte gott. Hallon+stavmixer ;) mmm!