torsdag, januari 25, 2007

Fått flingor

Idag fick jag ett paket på posten. Det var från buzzador. Är man en buzzador får man ett paket med saker emellanåt som man skall pröva och dela ut till sina vänner så att de också för pröva produkten.

Dagens paket innehöll Kelloggs special K - aktive. En ny frukostflinga som de vill lansera. Ett stort paket till mig och tolv små att dela ut till vänner, plus en liten vattenflaska och nyckelband. Jättebra tänkte jag! Öppnade det stora paketet och smakade på tre-fyra flingor. Men! Insåg att de smakade jättesött! Tittade på innehållsförteckningen och såg att andra ingrediesen är socker. Visst, 98 % fullkornsvete, men i näringsinnehållet står det 13 g socker per 100 g flingor. Går det ens ihop? Sött var det i allafall och jag funderar på hur nyttigt det kan vara egentligen? Någon som har någon tanke kring det?

Förresten; vill någon ha ett paket så är ni välkomna att hämta. Först till kvarn... ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det beror på att man räknar "sockerartade" kolhydrater vilket vete innehåller. Det är alltså inte 13 g tillsatt socker, utan 13 g sockerartade kolhydrater som räknas...

Och lite bättre än "vanliga K-special" är det ju iaf.

Även jag har fått det paketet på posten idag, men inte smakat ännu.

Cecilia sa...

Jag har också fått detta paketet, och jag tror det är som frida säger. Vete är ju inte det nyttigaste. Jag gillar dessa flingorna för jag blir mycket mättare på dem än på vanliga K-special. Enligt vikt väktarna är de inte så hemska heller. Men visst de innehåller socker, men man behöver ju inte undvika allt socker bara det onödiga, så resonerar jag.

Ha en bra kväll!
Kram!

Anonym sa...

Jösses vad spännande det här låter! Jag vill också bli en buzzador och få saker! *surfar in*
Kram!
/Yllet.

Anonym sa...

Hmm.. Registrerade mig som buzzador för några månader sen men inte har det hänt nånting...