onsdag, januari 10, 2007

Självkänsla

Kom att tänka på vad min ingifta morbror sa till mig på julafton, efter Carmelias kommentar "Åhh så pigg och glad du ser ut på fotot jättebra".

Min morbror tyckte att jag hade varit duktig som lyckats gå ner i vikt och pekade på mitt ansikte och sa: "Det syns här, och här."
Jag trodde att han pekade på min haka och tänkte; "javisst... jag har ju inte lika stor dubbelhaka längre..."
Men nej, han pekade på min mun och på mina ögon och menade att det syns att jag är gladare och trivs mer med mig själv nu.
Jag kan bara hålla med. Härligt att det speglas utåt också.
För inte är det bara de där ringarna på magen som är det viktiga, utan hur man mår innerst inne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alldeles riktigt!
Ögonen är själens spegel.
Visst känner man sig piggare och gladare när kilona försvinner och det visar sig inte bara på kroppen utan i ansiktet också ja hela hållningen påverkas.
Kraaaaaam

Anonym sa...

Hej!
Vilken god cheesecake! Det receptet snor jag med mig samt bookmarkar din blogg!
Jag håller precis på att försöka komma till skott med träningen och så. Får se hur det går. :)

Ha det gott och Lycka till!
/yllet