torsdag, januari 11, 2007

Chokladomelett

Efter kvällsmaten hade jag ingen som helst energi kvar.
Bestämde mig för att göra något jag kunde avnjuta tillsammans med en kopp grönt te för att skaffa mig lite energi för att skriva på arbetet i någon timme i allafall.
Sagt och gjort. Jag hitta recept chokladomelett med nötkesella på nLife.se, men ändra lite på det då jag inte hade kesella hemma.

Dålig bild men men...

Omeletten
2 ägg
1-1,5 msk kakao (jag hade 1,5 men det kändes som lite mycket)
½ msk vatten

Blanda ihop allt och stek i en torr teflonpanna. Vänd då den stelnat.

Nötyoghurt
En skvätt lätt naturell yoghurt (0,5%)
En liten näve hackade nötter
Knappt en halv msk flytande honung

Först lät jag yoghurten rinna av en liten stund i ett kaffefilter så att den blev lite fastare. Sen blandade jag i nötterna och honungen.

Till detta hade jag delad banan och en kopp grönt te.
Slutsats: Nötcremen var god... mmm.. älskar nötter och honung. Men omeletten var väl sådär. Åt inte upp hela. Påminde lite mycket om stekt ägg bara. Vilket det ju är. Men skulle jag göra det igen skulle jag bara göra med ett ägg, mindre kakao och kanske lite lite flytande honung i så att smaken av kakaon kommer fram lite mer.

Återkommer med bild när blogger vill... och jag tar en paus från pluggandet.

1 kommentar:

Theresia sa...

låter lite halvmysko det där receptet om jag ska vara ärlig ;)
Men, men.. i brist på annat lixom... haha..

Kram gumman