måndag, januari 29, 2007

Måndag

Resultat
Vikt: +- 0 (- 12,5)
Kärlekshandtagen: +- 0 cm (- 15cm)

Maten
Frukost: Tre små halvgrova smörgåsar med lite smör + grönt te
Lunch: Stuvad vitkål + köttbullar (dock Icas frysta)
Mellanmål: En kopp grönt te + en sharonfrukt
Kvällsmat: Fk. ris + kebabkött (15% fett minus lite som jag hällde bort efter stekning) + majs + hemmagjord kebabsås (avrunnen naturell lättyoghurt, finhackad lök, lite lättmajonäs, lite pressad vitlök, cayennepeppar, italiensk salladskrydda och lite salt)

Träning
Mitt var-tredje-dags-pass.
- 200 sidböj
- 50 x 2 rumplyft
- 150 situps
- 50 x 2 + 1,5 min x 2 benlyft
- 20 armhävningar (tjejarmhävningar)

Kommentar
Ingen bra matdag. Håller på att rensa frysen så det blir väl lite sisådär de närmaste dagarna. Gjorde mitt tre-dagars-pass igen, men ingen mer motion. Nej! Ska jag få ihop 100 träningstillfällen innan juni är det nog på tiden att sätta fart.
Säger åt mig själv varje kväll att skräpa mig... men så är jag lika lat nästa dag ändå. Jag är ingen vettig människa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det är en bra praktikplats tror jag. Jag rör mig iaf en del i jobbet just nu. Känner igen det där att känna sig lat. Jag vet att jag borde träna massa men det är det där att ha ork, lust, tid, motivation.. Där är nog på det första andra och sista jag brister ;)

Ska strax skriva en blogpost för att berätta min andra dag på "jobbet" så du får se hur kul jag har haft det idag.

Anonym sa...

Kom på ett alternativ till dina sidböj!

Ligg på sidan, med böjda eller raka ben, och dra upp den undre armen så den vilar på axeln eller midjan. Den ska alltså inte vila i govlet!

Sedan böjer du dig uppåt så det nyper/spänner till i midjan. Toucha med den övre handen på knät/foten/låret. Dit du nu når.

Kanske kan vara nåt :)