tisdag, januari 23, 2007

Tisdag

Resultat (vägde igår, men glömt att mäta)
Vikt: - 1 (- 12,5)
Kärlekshandtagen: ? cm (- 15cm)

Maten
Frukost: Två grova rågmackor med lite smör + grönt te
Lunch: Orientalisk wokad gryta
Mellanmål:
En kopp kaffe med lättmjölk och en sukette + ett päron
Mellanmål: En kopp te
Kvällsmat: Kycklingfilé, klyftpotatis (med bara rapsolja), champinjonsås (lite mjöl, lite margarin, kryddor och en burk champinjoner... hade inte färska hemma) +tomat
Mellanmål:
Röra med päron, minifraiche, lite flytande honung och hackade mandlar + hasselnötter

Ser kanske inte så roligt ut, men gott var det!

Träning
Mitt var-tredje-dags-pass.
- 200 sidböj
- 50 x 2 rumplyft
- 150 situps
- 50 x 2 + 1,5 min x 2 benlyft
- 20 armhävningar (tjejarmhävningar)

Kommentar
Glömde att redovisa resultat från gårdagens vägning. Men glömde mäta mig så det får bli nästa vecka istället.
Trött på mig själv som inte sätter igång och tränar något utöver mina småövningar hemma. Ett pilatespass är ju inte mycket jobbigare.
Blev så sötsugen på kvällen, gjorde någon slags röra igen. Inte så himla bra kanske... men bättre än att äta upp dubbel-daimen som ligger i skåpet.

4 kommentarer:

Elca sa...

Men, du som trodde att vågen inte skulle visa någon skillnad! Ett kg ner är ju jättebra:)

Det är lustigt det där hur svårt det kan vara att motivera sig till träning ibland. Det är bara att ge sig fan på att det ska bli gjort och tänka på hur fantastiskt skönt det känns efter att det väl är avklarat! Kämpa på!

Anonym sa...

Duktiga dig, minus ett kilo. Underbart

Cecilia sa...

Wow du kan låta ett dubbeldaim ligga kvar i skåpet, jag är imponerad! Grattis till minuset, du är mycket dukig!!

Anonym sa...

Ser gott ut, du är jätteduktig!!!