tisdag, januari 16, 2007

83 frågor

Hittade denna listan hos Hanna och passar på att fylla i den också. Inte så mycket om viktminskning men en inblick i vem jag är kanske

1. Vilken svordom använder du mest?
Svär nog inte så ofta, men är nog "jävlar" i så fall.

2. Äger du en iPod?
Nopp

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Beror på vad jag ska göra. Skola = 7, ledig men ska ändå få gjort något = 9, annars ställer jag den inte :-)

4. Hur många resväskor äger du?
En dragväska och många bagar

5. Använder du flip-floppar?
Nej, aldrig klarat av det. Känns så konstigt ju.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA, eller ICA Maxi

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Beror på... ibland är det kul att vara med på bild ju.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
På bio: Little miss Sunshine

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en
väninna? Eftersom det inte kommer att vara min barnfamilj så blir det en väninna

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Om det var mycket; en ny lägenhet. En mindre summa; en resa.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Jarå, man har väl inte en storebror för inget.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej nej

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Lisa Ekdahl - En samling sånger

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Uj, vet inte. Har ingen favorit just nu.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall
VAD?
Nej, inte vad jag minns *skrattar*

16. När var senast någon stötte på dig?
Haha, vet inte.

17. Vad åt du till middag senast?
Till kvällsmat blev det omelett

18 Använder du huvtröjor?
Ja, men väldigt sällan. Typ under promenader bara. Vet dock inte vart min huvtröja är. Någon som har sett den?

19. Kan du vissla?
Jo, men inte så bra

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Min kompis Malin

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Åker inte så mycket. Men gillar flum(m)ride på Liseberg.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det gör de säkert.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
036

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Absolut

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Vet inte hur stort det är... Lagom?

26. Hur många syskon har du?
En storebror

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, men kan vara blyg för alla nya människor.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Skulle nog vara Grease då.

29. Äger du några popband t-shirts?
Nej nej.

30. När flög du senast?
2004, till England... och tillbaka.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra

32. Läser du för skojs skull?
Absolut! När jag har tid.

33. Pratar du några andra språk?
Inte vanligtvis. Men kan Engelska. Har läst Tyska och Teckenspråk också, men skulle inte kunna prata så mycket på dem.

34. Diskar du din egen disk?
Ja, det finns ingen annan som gör det åt mig.

35. Har du gråtit offentligt?
Många gånger skulle jag tro.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, vill ju bli så duktig jag bara kan :-)

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Mnja, inte så noga.

40. Kan du kasta macka?
Nej nej, klarar det inte hur mycket jag än har prövat.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nopp.

42. Vad har du med dig in på bion?
Min pojkvän eller kompis :-) Brukar inte ha med något snacks eller dricka.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Gillade många. Men Jenny Svensson, min lärare i svenska på gymnasiet, var en höjdare.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej.

45. Vad har du för väder?
Runt tre grader och uppehåll.

46. Har du en blogg?
Öö, ja? ;-) Och har en med några vänner också.

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svenska... och slöjd, medicin och säkert något mer.

48. Gillar du att flyga?
Jorå.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Snäll, omtänksam och trevlig. Precis som min!

50. När sov du senast på golvet?
Haha, det minns jag inte.

51. Vilken är din favorit drink?
White Russian eller något mot det hållet

52. Gillar du din boende-situation?
Mnja, lite för liten studentlya, men duger då man bor själv.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Alingsås

54. Din pappas hemstad?
Stad och stad... Landet utanför Vårgårda

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst sex

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej inte speciellt

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej inte i trubbel, kanske blev tillsagd någon gång. Men inte så ofta.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Oj! Gillar mycket, färska jordgubbar, kiwi, vindruvor och ananas är väl speciellt smarriga.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Mnja, jag kollar på andra saker. Men det påverkar ju kalorierna också.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
22

61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, jag ska ju bli svensklärare för sjutton! :-D Haha, men jag är nog rätt dålig på att stava rätt ändå.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Svår fråga, men nej, tror inte det.

63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Minns faktiskt inte det.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Inte funderat på det... vet inte om jag tror på att det finns någon Gud ens.

65. Vad var det senaste du åt?
Hemmagjord jordgubbskräm med lättmjölk

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Beror nog inte på könet utan på hur de är.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Mammas vilja gick igenom, pappa fick välja tredjenamnet istället :-) (Tror jag att det var)

68. Gillar du senap?
Ja, har nyss lärt mig äta det.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Men Jessica då!

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej det tvivlar jag på. Är lite höjdrädd :-P

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Ingen aning! Det får någon annan avgöra.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.

73. Tycker du om att krama folk?
Ja, folk jag gillar i allafall.

74. Skulle du säga att du är trendig?
Nej det skulle jag inte *skrattar*

75. Äger du en digitalkamera?
Javisst!

76. Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Minns faktiskt ingen nu.

77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det?
Vet inte ens om jag varit med om det.

78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Tar för lång tid att räkna upp alla *skrattar* Har gråtit till Simpsons till och med ;-)

79. Tycker du att du är attraktiv?
Nej inte speciellt.

80. Vad är du allergisk mot?
Ingenting vad jag vet.

81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, det är ju gott ju!

82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
IVet inte alls.. vet inte ens om mina föräldrar vet det

83. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Alla som läser här ju! Sen måste ni skriva en kommentar om ni skriver det i er blogg, så jag kan gå in och kika.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att lära känna dig lite mer....http://viktigakilo.blogspot.com

Elca sa...

Ett stycke lista publicerad!

Malin sa...

Nappade på din lista så nu finns den att beskåda :)
Blev lite knasigt i slutet för på 70 börjar några nummer om så det blev 83 frågor...

Tack för pepp!
Och som svar på din fråga: Jag är ivrigt arbetssökande :)