onsdag, mars 14, 2007

Gymintro

Jag känner mig näst intill tvungen att skriva något trots att inget nytt har hänt direkt.
Idag var jag på intro på det nya gymmet. Kändes bra. Fick ett schema upplagt och ett papper som jag ska fylle i hur jag tränar varje gång för att sedan lämna in så min "tränare" kan checka mig. Haha stenkoll! Känns ändå motiverande att någon faktiskt kollar upp att man tränar också. Det som kändes nytt var att man skulle köra konditionen efter att man kört styrketräningen, vilket vi har gjort tvärtemot innan. Kommer inte ihåg riktigt varför man skulle göra det i den ordningen, men det lät väldigt vettigt när instruktören berättade om det i allafall.

För övrigt har jag haft besök av en kompis hemifrån idag. Blev utelunch på en thai-restaurang och efter en massa promenerande blev det en fika på ett café också. En caffe mocha och en halv snickernskaka till det. Var gott men kändes nästan lite mycket.
Ska äta någon kvällsmat snart men känner mig fortfarande mycket mätt och nöjd efter fikan. Ska nog slänga ihop några dinkelscones och ta en kopp grönt te till det. Känns aldeles lagom.

Ta hand om er!
Solkram!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Okej, då blir det kondistränningen efter styrketränningen!

Malin sa...

Roligt med nytt gym och att ha lite press på sig att träna :)
Man kan ju liksom inte fuska inför tränaren.
Smart skrivet det där om att köra kondition efter styrka - jag hade säkert gjort tvärtom.
Hoppas skolan och tentorna går bra!
Härligt med vår på ingång - man blir ju så gladare i sinnet då!
Kram kram

Anonym sa...

Du ska köra kondisen efter styrka därför att inte köra slut på musklerna. Jag hittade MIN tröja på lindex (!) idag. En vit kofta alltså ;)... Kram