fredag, mars 09, 2007

Ny träningsstart! Nytt gym!

Idag har jag och min träningskompis Anneli tagit ett nytt steg i vår träning -vi har bytt gym och skaffat oss ett årskort.
Tidigare har vi haft tio-kort på ett gym. Det var väl ett okej gym till en början, men efter att alltför många gånger mötts av flera skolklasser med elever som inte tycks ha någon koll på vad de gör, träffat på inte alltför serviceinriktad personal samt maskiner som inte följt standarden m.m. har vi börjat tröttna på stället. Dessutom har vi kommit in i en rutinmässig träning där vi kännt ett behov av att träna i så lång tid då vi väl har gått dit i och med att vi haft klippkort. Ett besök på gymmet har tagit ca 2 timmar, vilket kräver stor planering, speciellt då vi så ofta det gått velat gå tillsammans.

Men nu! Ja nu har vi alltså ett kort där vi kan gå hur mycket vi vill på gymmet med. Det inkluderar vanlig gymträning, pass, squash (stavas det så?) och solning! Perfekt! Passen verkar dessutom mycket intressanta. Speciellt meny-träning där vi kan välja på olika 25-minuterspass som ligger två och två och sen en paus och sen två 25-minuterspass igen. Och varje gång finns det två olika pass att välja mellan. Alltså ex. klockan 17.30 är det spinning (enda stället det inte finns två pass att välja på) vilket vara i 25 minuter. Klockan 18.00 börjar antingen Spinning eller Step. Klockan 18.30 väljer man på Core eller Spinning och sen 19.00 Body Pump eller Poweryoga. Inte för att man kommer vara där mellan 17.30 och 19.25 varje gång, men det finns ju en del att välja mellan i allafall.

Men det bästa av allt med att byta till detta gym, förrutom att det faktiskt ligger lite närmare, är att det känns som om man har "råd" att gå dit oftare... eller snarare; jag har INTE råd att gå dit lika sällan som jag gjort nu. Att gå till gymmet för bara en halvtimmes crosstraining eller att springa lite på något löparband (när inte vädret "tillåter" en att vara ute). Nu ska jag verkligen komma igång med träningen!

På onsdag ska jag inleda den nya träningen med att träffa en instruktör på det nya gymmet som skall hjälpa till att utforma ett schema som ska passa mig. Han kommer även ringa ifall det dröjt för länge mellan gångerna jag varit där. Alltså låter det som ett bra ställe som rår om sina medlemmar.

För att "fira" att en ny början är påväg så gick jag och en kompis en sväng på stan efter att vi ätit lunch (ugnsbakad pizza... jaja, inte så nyttigt men fruktansvärt gott). Köpte ett par nya träningsbyxor i svart och linning i rosa... så nu ska jag skaffa mig ett sött rosa träningslinne också så känner jag mig på topp! Köpte dessutom den underbart söta klänningen HM har gjort reklam på länge nu som jag trånat efter. Passade på när jag väl hittade den.
Är tydligen slutsåld på de flesta håll så jag är lycklig att jag hittat den! Iförsig... slutsåld betyder väl att det blir många som har en likadan. Men det som är roligaste av allt är nog att jag idag insett att jag faktiskt är en storlek 38 eller Medium. Kom till och med i ett par jeans på MQ i storlek 38... dock satt fickorna på rumpan så långt ner så det såg ut som om jag hade hängröv :-P Men jag kom i dem!

Visst är klänningen söt!! Går inte att se jättebra på bilden men ni har nog sett den innan i reklambladet.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Gud vilket bra gym det verkar vara!! Jag ska också hitta ett nytt gym nu när jag flyttar till Malmö. Och mycket söt klänning, grattis till storlek 38!

Unknown sa...

klänningen är görsketafin ju!!

Christine sa...

ha, den där gamla trasan :P Jag tycker den är jättejättefin. Jag provade en orange sådan men köpte den inte för det såg ut som om man hade svarta string i den (där tyget låg mot kroppen lyste underklänningen igenom, och där den hängde lösare blev det mörka skuggor). Jag hade faktiskt typiska tanttrosor på mig! Det såg konstigt ut på brösten också. Men den vita är nog bättre. du lär vara en prinsessa i den. get married vetja! puss hej