tisdag, mars 06, 2007

Utmanad

Blev utmanad av Cecilia. Så här kommer det...

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.
  1. Jag har ankfötter. Jättebreda fötter framtill efter att ha gått på tår under mina första tio år.
  2. Jag har svårt att säga nej. Kan inte med att säga nej när de ringer från jobbet, fast att jag kanske egentligen inte orkar/kan/vill. Kan inte heller tacka nej till något som någon bjuder mig på, t.ex. en kaka till kaffet m.m.
  3. Jag har alltid storslagna planer och blir alltid lika besviken när allt skiter sig. Det kan vara vad som helst, ett skolarbete, en helg, något jag ska sy/virka/sticka/pyssla o.s.v. Alltid tänker jag så mycket på hur bra allt blir... men det blir det ju aldrig.
  4. Jag pratar för mycket. När jag träffar nya människor blir jag antingen väldigt blyg eller så pratar jag mest av alla... ofta det sistnämnda. Dessutom har jag en förmåga att snurra in mig på alla möjliga detaljer när jag ska berätta något för någon kompis.
  5. Jag kommer på allt jag vill/behöver göra först på kvällen. Jag är en riktig kvällmänniska som har mer energi på kvällen.
  6. Jag gillar att städa hos andra. Eller ja, det är betydligt mycket roligare än att städa hos sig själv. Gärna ska det vara riktigt stökigt också så jag kan gå in och göra någon förändring. Obs. det gäller bara när jag själv känner för det. Inget som bör utnyttjas allså.. hur mycket en viss liten granne kanske önskar det ;-)
Jag utmanar Theresia, Nenny, Petra, Karolina, Veronica och alla goingar i "Stickobrinnosy"

Uppdatering onsdag 16.50
Kom på en sak till! Jag är en listoman! Jag skriver listor på ALLT!
  • Vad ska jag göra idag?
  • När ska jag göra det?
  • Vad ska jag handla?
  • Vad ska jag äta i veckan?
  • m.m. m.m.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Nu sån går det, Tack! Du har ju jättebra egendomligheter. Jag har också tendens att snacka jättemycket när jag träffar nya människor...

Elca sa...

Jag är också världsbäst på att göra listor. Däremot är jag jättedålig på att följa dem...