torsdag, mars 22, 2007

Nya tag!

Ny dag och nya tag!
Idag kom jag iväg till gymmet! Körde styrketräningen som jag fick av instruktören. Kändes helt okej. En del övningar var fruktansvärt sega men det kändes ändå bra... efteråt.
Så nu är det 23 träningstillfällen av 100.
Imorgon tänkte jag komma iväg till gymmet igen, och då köra kondition istället.

Igår blev det en sväng till Ullared.
Köpte bland annat träningsbh:ar, 25kr styck och en våg som ska visa fett- och vattenprocenten.
Var tvungen att testa idag. Tar det med en klackspark då jag inte vågar tro att en liten våg kan mäta fettprocenten speciellt noga.
Såhär såg det ut i allafal:
Vikt: 66,4kg
Fettprocent: 24,7%
Vattenprocent: 52%

Läste på något ställe att en kvinna i min ålder bör ligga mellan 20 och 30 i fettprocent, så det ser ju lovande ut. Men hmm... vet som sagt inte hur mycket man ska lita på det där.

Har efter att ha ätit onyttiga och söta saker i ett par dagar skött mig riktig okej idag. Känner dock ett sånt fruktansvärt sötsug för tillfället. Precis sådär som jag känt förrut. Man är mätt på maten men behöver det där lilla extra. Det är smällen man får efter att ha misskött sig förmodar jag.
Tja, det är dags att försöka minnas vad jag gjorde förrut för att minska på sötsuget. Vatten, te, nötter, frukt... jag tror nog att jag ska fixa detta!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju verkligen inte alls som om du behöver gå ner i vikt med de reslutaten från vågen! Säker på att du behöver? BMI??
Jag menar.. det får inte gå till överdrift :/

Jessica sa...

anna: nej viktnedgång är väl inte mitt stora problem längre. Men det sitter mycket runt mina lår och rumpa (precis som på de flesta tjejerna) och nu försöker jag äta nyttigt och träna istället. Vill helt enkelt må bra och känna mig vältränad.
Ingen fara alls... jag har både koll på mig själv och ett gäng som kollar till mig :-)

Anonym sa...

I see you ;) haha... Skönt att höra att du är i fas igen. Skicka gärna ett mail om hur allt har gått. Om du vill prata kan vi ju höras av per telefon. Du bestämmer :) Pappa fick en liknande våg i födelsedagspresent. Den var från eks... Den mätte dock inte vattenprocent. Har varit på spinning precis, JOBBIGT!! Du är söt. Puss å kram

Jessica sa...

Passande namn gumman! ;-)

Cecilia sa...

Ja visst är det hemskt att sötsug tar vecka/veckor att bli av med, men det kommer snabbt tillbaka. Jag skulle också vilja ha en sådan våg med fett och vatten procent. Har ingen våg alls, för min mor tog min för hon tyckte den passade bättre på deras toalett... Hon ska dock sponsra en ny till mig.

Anonym sa...

Jag kom in i ett sötperiod nyligen. Det är som om det onyttiga jag äter triggar "det stora suget" och då har jag så svårt att stå emot. Dessutom verkar det som om jag blivit mer känslig för sötsug runt pms efter jag fått barn. Värdo.
Bra att du tränade! Skönt va? :D
Kram!