onsdag, april 05, 2006

Cappuccino....

Gottesugen vidtog ungefär vid samma tid som igår... Bestämde mig för att gotta mig med en liten cappuccino. Espresso, lättmjöl, kakao och sötningsmedel... så onyttigt kan väl ändå inte det vara? Och ja, det hjälpte mot sötsuget... speciellt med lite nötter och torkade aprikoser till (...mina små hjältar).

Lär inte bli någon promenad idag heller... fy på mig! Jag är sååå trött, har skoskav och vädret är hur trist som helst. Men jag SKA göra ett pilatespass senare. Ska! Lovar!

Maten idag har sett ut såhär:
Frukost: Te och en macka (likadan som till kvällsmaten igår)
Mellanmål 1: Te och banan
Lunch: Köttfärsås och spaghetti
Mellanmål 2: Te, macka och äpple
Mellanmål 3: Cappucino, torkade aprikoser (2-3st) och en handfull nötter

Hmm... är dricker jag för mycket te tro? Har ingen socker i iallafall.
Får se hur resten av dagen blir då... dags att pyssla lite för att få något annat att tänka på.

Uppdatering 22.35
Kan tillägga till dagens matredovisning
Kvällsmat: Tacosallad

Blev ett pilates pass nu på kvällen också. Härligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag dricker åxå sjukt mycket te =) Grönt te är tydligen nyttigast..men jag tycker att man ska dricka det man gillar! Själv äter jag ALDRIG sötningsmedel. Hellre socker i små mängder. Ha en bra kväll =)

Anonym sa...

Du har ju grönt te som jag köpte i Japan åt dig! Det är bäst du förbrukar det innan det blir gammalt och tappar smaken! (jag har mer här sedan om du vill ha)

Kom ihåg att inte dricka det gröna téet i för stora koppar, man ska dricka lite åt gången annars kan man bli konstig i magen! :)

Jessica sa...

Ah! Jag dricker i stora glas... då har jag förklaringen till min mage då *skratt*

Har druckit en del av det faktiskt... halva påsen kanske. :-)

Anonym sa...

Tjena tjejen!
Jag hoppas verkligen att jag inte trampar på dina tår nu men gud vad lite du äter. Överlever du på det där? *nyfiken och chockad*