tisdag, april 04, 2006

Gottesugen!!!

Dagen har börjat helt okej.

Frukost: te och knäckebröd (har fortfarande inte kommit på något annat att äta)
Mellanmål 1: Päron och te
Lunch: Kassler i ugn (fanns ändå i kylen så...)
Mellanmål 2: Kiwi

Skulle gå en långpromenad idag men jag måste nog erkänna att den inte kommer att bli av... jag är så himla stel i hela kroppen efter gymbesöket igår... speciellt i ryggen och axlarna. Dags att stretcha mer kanske?

Är sååå gottesugen nu! Vill ha godis! Vet att det finns kaka och glass i frysen och det är så svårt att inte gå dit och börja äta det... men jag ska vara stark! Jag ska! Ska värma en kopp te och kanske äta några torkade aprikoser och nötter i hopp om att minska gottesugen något.

Uppdatering 16.32
Nötterna gjorde susens! Efter bara några hasselnötter hade gottesuget minskat betydligt. Någon aprikos till det så är det fullbordat. Min "lilla godislåda" kommer väl till pass vid sånnahär tillfällen. Har en korg i skåpet som jag har russin, torkade aprikoser och nötter i. Ska utvidga den med lite mer gottis till sånnadär akuttillfällen. Tips på vad man ska stoppa ner i den??

Uppdatering 00.05

Fortsättningen på dagens matlista blev alltså:

Mellanmål 3: nötter, torkade aprikoser och te
Kvällsmat: två grova mackor med mjukost (lätt), kalkon, sallad och paprika + te
Mellanmål 4: mer nötter

Lite för gottesugen idag, troligen på grund av för dålig "grundmat". Inget motionerande blev det heller. Nu är det verkligen nanedags... får samla krafter till att göra ett bättre försök imorgon. Sov så gott!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Hmmm nötter borde jag killa och köpa, jag är så godissugen nu...

Anonym sa...

Det finns inga studier som visar på att streching hjälper mot träningsvärk. Däremot är det ju bra för smidigheten. Träningsvärk kommer när man gör något som kroppen inte är van vid att göra, eller lassar på med mer vikter än man är van vid. Fast det kansek iofs inte var träningsvärk du menade med "stelhet"... Ha det bra!!

Jessica sa...

Sanna: nej det är faktiskt inte riktigt träningsvärk.. eller lite men mest är det stelt bara... skulle behöva en massage nu *skratt* Kanske ska gå in till grannen som är legitimerad massör *ler*

Anonym sa...

Lycka till med viktnedgången! Så fort bebis är född ska jag också sätta fart! :-D