torsdag, april 20, 2006

Frukostproblem


Är du som jag och har svårt för frukosten?
- Jag hinner inte!
- Jag orkar inte!
- Jag är inte hungrig!
Mmm... många ursäkter blir det.
Läste lite på aftonblandet.se och såg att de igår gav tips på olika snabba lätta frukostar.
Jag ska nog försöka mig på att prova de flesta där och se ifall det är något som man fastnar för. Sillfrukost med välling lät väl inget vidare i mina öron, men däremot tycker jag att keso och frukfrukost lät smarrigt.
Värt att prova kanske? Dags att skriva inköpslista ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan då rekommendera min favorit, som tar max 3 min.

10g krossade linfrön, 50g fiberhavregryn + 3dl vatten. In i micron i 2½ min. Riv ett äpple över gröten, och häll på massor med kanel. Tillsätt sen lite mjölk (1½ dl brukar vara lagom).

Jessica sa...

Jag har lite svårt för gröt... men ska verkligen försöka. Låter bättre med äpplet på :-)
Tack för tipset!!